جوانی معروف به توشله ربوده شد ! / چرا به توشله شهرت داشت ! + عکس ماشین و آدم ربایان


جوانی معروف به توشله ربوده شد ! / چرا به توشله شهرت داشت ! + عکس ماشین و آدم ربایان

به گزارش رکنا، هجدهم دی ماه خبر آدم‌ربایی مسلحانه در بولوار توس مشهد ، در حالی نیروهای انتظامی را به محل وقوع حادثه کشاند که چند ساعت بعد فیلمی از صحنه آدم‌ربایی وحشتناک در...

به گزارش رکنا، هجدهم دی ماه خبر آدم‌ربایی مسلحانه در بولوار توس مشهد ، در حالی نیروهای انتظامی را به محل وقوع حادثه کشاند که چند ساعت بعد فیلمی از صحنه آدم‌ربایی وحشتناک در فضای مجازی منتشر شد.

نیروهای انتظامی که احتمال می‌دادند فیلم مذکور توسط آدم ربایان و برای ایجاد رعب و وحشت منتشر شده باشد، بی‌درنگ با ردیابی‌های اطلاعاتی به سراغ مرد میان‎سالی رفتند که فیلم مذکور را در شبکه‌های اجتماعی نشر داده بود. این فرد که از اهالی همان محل بود، مشاهدات خود از صحنه گروگانگیری را برای پلیس بازگو کرد.

این گونه بود که ماجرای مذکور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد و طولی نکشید که سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) دستورات خاصی را برای ردیابی سریع آدم ربایان مسلح صادر کرد. با این دستور انتظامی بلافاصله گروهی تخصصی از افسران ورزیده تجسس و اطلاعات کلانتری معراج به سرپرستی سرگرد امیررضا فعال (رئیس کلانتری) عملیات گسترده ای را برای شناسایی آدم‌ربایان مسلح آغاز کردند. بررسی‌های نامحسوس آنان نشان داد 3 جوان مسلح که دو تن از آنان قمه و شمشیر و فرد دیگری سلاح کلت در دست دارد، جوان ۲۲ ساله معروف به «توشله» را داخل خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای انداخته و به مکان نامعلومی انتقال داده اند. ساعتی بعد با شناسایی مادربزرگ«توشله» مشخص شد که او جوانی معتاد است که با چند تن از قاچاقچیان محلی اختلاف دارد .با لورفتن این ماجرا دامنه تحقیقات به سوی خرده فروشان مواد مخدر کشیده شد و سرنخ‌هایی از یک جوان معلول به دست آمد که «توشله» در امر خرید و فروش مواد مخدر با وی ارتباط داشت. از سوی دیگر هنوز فیلم آدم‌ربایی مسلحانه در فضای مجازی دست به دست می‌شد که نیروهای انتظامی موفق شدند محل اختفای آدم‌ربایان را در بولوار توس شناسایی کنند.

جوانی معروف به توشله ربوده شد ! / چرا به توشله شهرت داشت ! + عکس ماشین و آدم ربایان

هنگامی که گروه عملیاتی وارد محله گروگانگیران شدند، پژو ۴۰۵ نقره‌ای را مشاهده کردند که پلاک‌های آن با پارچه پوشانده شده بود. درهمین حال نیروهای انتظامی به چند شاخه عملیاتی تقسیم شدند و در حالی خودرو را به محاصره درآوردند که سرکرده مسلح آدم‌ربایان داخل آن نشسته بود و قصد خروج از مشهد را داشتند ، اما نیروهای انتظامی در یک عملیات ضربتی، وی و همدستانش را قبل از فرار به دام انداختند و به مقر انتظامی انتقال دادند. عملیات مذکور به خاطر احتمال درگیری مسلحانه و با دستور فرمانده انتظامی مشهد با رعایت جوانب امنیتی ادامه یافت و در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز یک قبضه سلاح دولول و گلوله سلاح وینچستر به همراه برخی لوازم دیگر کشف وضبط شد.

جوانی معروف به توشله ربوده شد ! / چرا به توشله شهرت داشت ! + عکس ماشین و آدم ربایان

این گزارش حاکی است: از سوی دیگر کنکاش‌های تخصصی پلیس بیانگر آن بود که آدم‌ربایان با دریافت مبالغی پول از مادربزرگ «توشله» موهای گروگان خود را قیچی و او را آزاد کرده‌اند تا درس عبرتی برای دیگر معتادان محل باشد! اما از گروگان خبری نبود. به همین دلیل بررسی‌های پلیس در این باره وارد مرحله جدیدی شد تا این که سرنخ‌هایی از حضور وی در یکی از منازل منطقه مذکور به دست آمد ولی او قصد نداشت به پلیس مراجعه کند. بنابراین گروهی از عوامل انتظامی با دستورات قضایی گروگان را نیز دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. این جوان ۲۲ ساله که بعد از این ماجرا موهای سر خود را به طور کامل تراشیده بود تا چنین وانمود کند که قصد رفتن به خدمت سربازی را دارد، وقتی در برابر سوالات تخصصی ماموران کلانتری معراج قرار گرفت، به اختلاف مالی خود با قاچاقچیان مسلح اشاره کرد و گفت: من مقداری تریاک از آن ها خریدم اما چون تریاک گران شد و من هم مقداری را فروخته و مقداری را هم مصرف کرده بودم، دیگر نتوانستم پول تریاک را به آن ها بپردازم و به همین دلیل آن ها مرا به صورت مسلحانه ربودند که شکایتی هم ندارم!

جوانی معروف به توشله ربوده شد ! / چرا به توشله شهرت داشت ! + عکس ماشین و آدم ربایان

مادربزرگ این جوان معتاد نیز که پول آزادی نوه اش را پرداخته بود، با بیان این که نمی‌تواند از گروگانگیران شکایت کند، مدعی شد: نوه ام از آن ها تریاک خریده بود و نمی‌دانم چه مبلغی بدهکاری داشت که آن ها هم برای دریافت طلب خود دست به چنین عملی زده‌اند! از طرف دیگر و در حالی که ماجرای آدم‌ربایی مسلحانه موجب ایجاد رعب و وحشت در محله توس شده بود، عاملان این حادثه وحشتناک با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند و بازتاب خبر دستگیری آنان رضایت اهالی توس را در پی داشت. بررسی‌های پلیس مشهد برای ریشه یابی این حادثه تلخ همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان


جوانی معروف به توشله ربوده شد ! / چرا به توشله شهرت داشت ! + عکس ماشین و آدم ربایان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود