دیدار هیات پارلمانی کویت با امیرعبداللهیان


دیدار هیات پارلمانی کویت با امیرعبداللهیان

مزروق فالح الحبینی، رییس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران که در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و درخصوص موضوعات منطقه‌ای و همکاری‌های فی مابین گفتگو کرد.

دیدار هیات پارلمانی کویت با امیرعبداللهیان

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات در اولویت قرار گرفتن روابط فیمابین از سوی پارلمان‌های دو کشور را با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان در ادامه ضمن تمجید از موضع و نقش مجلس و دولت کویت در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، با ارزیابی تحولات و رخداد‌های جاری در غزه و با اشاره به تداوم اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع فلسطین، اظهار داشت: دشمن صهیونیستی هرچند غزه را در سطح گسترده تخریب نموده و ده‌ها هزارتن از مردم را شهید کرده، اما به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است؛ بنابراین تلاش می‌کند شکست خود را با توسل به اقدامات تروریستی کور جبران کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران نیز در این ملاقات اظهار داشت: گسترش مناسبات پارلمانی و مردمی بین دو کشور محکمترین پایه برای استمرار و گسترش مناسبات دوجانبه است، بنابراین اولویت نخست ما گسترش روابط دوستی پارلمانی با مجلس شورای اسلامی ایران بوده است.

مزروق الحبینی، در ادامه ارتقاء مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را برای دولت کویت، واجد اهمیت و اولویت دانست و افزود، ما به عنوان کشوری مسلمان و عربی، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق مردم و حمایت از آرمان فلسطین را ارج می‌نهیم.

در این ملاقات، ابراهیم رضائی نماینده مردم دشتستان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت نیز حضور داشت. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی