کره شمالی به همکاری با روسیه ادامه می‌دهد


کره شمالی به همکاری با روسیه ادامه می‌دهد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که همکاری راهبردی و تاکتیکی بیشتر با روسیه ادامه خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، علی‌رغم تلاش‌های غرب، وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که همکاری راهبردی و تاکتیکی بیشتر با روسیه برای ایجاد نظم بین‌المللی چند قطبی جدید ادامه خواهد یافت.

خبر مرتبط
آزمایش سامانه زیردریایی هسته ای توسط کره شمالی

اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی در یک بیانیه مطبوعاتی ضمن محکوم کردن انجام رزمایش‌های سه‌جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اعلام کرد که در واکنش به برگزاری این اقدامات تنش‌زا، یک سامانه زیردریایی هسته‌ای را در آب‌های سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ال‌بی‌سی» وزارت امور خارجه کره شمالی در تشریح دیدارهای «چوئه سون هوی» وزیر امور خارجه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و «سرگئی لاوروف» رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه در هفته گذشته در مسکو، گفت که پوتین مجدداً تمایل خود را برای سفر به پیونگ یانگ تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، پیونگ یانگ فعالانه روابط خود را با روسیه تقویت کرده است. این مورد در سفر ماه سپتامبر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به روسیه برای دیداربا پوتین برجسته شد.

خبر مرتبط
دیدار مهم بین وزرای خارجه کره شمالی و روسیه

اقتصادنیوز: وزرای خارجه کره شمالی و روسیه در دیدار خود بر گسترش همکاری ها برای تثبیت صلح در شبه جزیره کره تاکید کردند.

وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه در بیانیه‌ای جداگانه شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دلیل تشکیل جلسه اضطراری درباره آخرین آزمایش بالستیک این کشور که رسانه‌های دولتی آن را موشک جدید سوخت جامد میا ن‌برد با کلاهک مافوق صوت توصیف کردند، محکوم کرد.

همسویی بین پیونگ یانگ و مسکو نیز نگرانی‌های بین‌المللی را درباره همکاری‌های تسلیحاتی ادعایی ایجاد کرده است.پیونگ یانگ و روسیه اتهامات واشنگتن و سئول در مورد انتقال تسلیحات کره شمالی به روسیه را رد کرده اند.

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: «چوئه و مقام‌های روسیه در دیدارهای خود اراده قوی برای تقویت بیشتر همکاری‌های راهبردی در دفاع از منافع اصلی دو کشور را ابراز کردند.»

وزارت کره شمالی اعلام کرد، روسیه از کره شمالی به دلیل حمایت کامل» از جنگ علیه اوکراین تشکر کرده است.

کاخ کرملین نیز اعلام کرد که روسیه بر توسعه روابط خود با پیونگ یانگ در همه حوزه‌ها، از جمله «حوزه‌های حساس» متمرکز است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در نشست خبری اظهار داشت:«بارها گفته‌ایم و دوباره آن را تکرار کنم که کره شمالی شریک بسیار مهم ماست و هدف ما توسعه روابط در همه زمینه‌ها، از جمله حوزه‌های حساس است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!