نتیجه بازی عربستان و قرقیزستان در جام ملتهای آسیا 2023


نتیجه بازی عربستان و قرقیزستان در جام ملتهای آسیا 2023

عربستان با برتری برابر قرقیزستان و کسب دومین برد متوالی، به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

در ادامه رقابت‌های گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر و از گروه F، عربستان و قرقیزستان با قضاوت لیدا جامپی در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف هم رفتند که شاگردان مانچینی در این بازی به پیروزی دو بر صفر رسیدند.

عربستان با توجه به برد بازی اول مقابل عمان به دنبال دومین برد متوالی بود و قرقیزستان هم که در مسابقه اول برابر تایلند شکست خورده بود، به دنبال کسب امتیاز در قطر بود.

بازی با یک شوک برای قرقیزستان آغاز شد و آیزار اکماتوف با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا کار این تیم با توجه به ۱۰ نفره شدن، سخت‌تر شود.

عربستان در ادامه با افزایش فشار بیشتر به دنبال زدن گل برتری بود و در نهایت در دقیقه ۳۹، سعودی‌ها توانستند توسط محمد کانو به گل برسند و یک بر صفر از قرقیزستان جلو بیفتند. نیمه اول با همین تک گل به سود عربستان به پایان رسید.

نتیجه بازی عربستان و قرقیزستان در جام ملتهای آسیا 2023

در نیمه دوم و در دقیقه ۵۲، قرقیزستان با اخراج مرک، یک بازیکن دیگرش را هم از دست داد تا ۹ نفره به بازی ادامه دهد. عربستان که با توجه به برتری عددی تیم برتر بود، در دقیقه ۸۴ توسط فیصل الغمدی دروازه قرقیزستان را باز کرد تا نتیجه ۲ بر صفر شود.

در نهایت عربستان توانست با نتیجه ۲ بر صفر قرقیزستان را شکست دهد تا شاگردان روبرتو مانچیینی دومین بردشان را جشن بگیرند.

در دیگر بازی این گروه، عصر امروز، عمان و تایلند به تساوی بدون گل رسیده بودند.

در پایان دور دوم مرحله گروهی و در گروه F، عربستان با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی کرد. تایلند با ۴ امتیاز در رده دوم است، عمان با یک امتیاز و قرقیزستان بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

در بازی‌های پایانی مرحله گروهی گروه F، روز پنج‌شنبه ۵ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰، عربستان با تایلند بازی می‌کند و عمان به مصاف قرقیزستان می‌رود.

ترکیب اولیه عربستان:

احمدعلی آل کثر، علی البلیهی، علی لاجامی، حسن محمد التمبکتی، محمد البوریک، محمد کانو، عبدالله المالکی، سامی الناجی، سعود عبدالحمید، فیراس البوریکان و سالم الدوساری

سرمربی: روبرتو مانچینی

ترکیب اولیه قرقیزستان:

ارژان توکوتاو، بکزان سگین بایف، برازمن، آیزار اکماتوف، تامیرلان کوزوبایف، میسچنکو، غیرت زیر گالبک، اودیلزون عبدالرحمانوف، مرک، علی کولوف و ارنستباتیرکانوف

سرمربی: استفان تارکویچ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها