پوتین در آینده نزدیک به کره شمالی می‌رود


پوتین در آینده نزدیک به کره شمالی می‌رود

رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار اخیر با وزیر خارجه کره شمالی ابراز تمایل کرد به زودی به این کشور سفر کند.

پوتین در آینده نزدیک به کره شمالی می‌رود

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز یکشنبه خبر داد رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در دیدار اخیر با وزیر خارجه کره شمالی چو سون هوی تمایل خود برای سفر به پیونگ‌یانگ در آینده نزدیک را ابراز کرد.

خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی به نقل از دفتر دستیار وزیر خارجه کره شمالی گزارش داد پوتین همچنین از رهبر کره شمالی کیم جونگ اون به خاطر دعوتش تشکر کرد. در صورت انجام، این سفر اولین سفر پوتین به کره شمالی در بیش از دو دهه خواهد بود.

پوتین پس از تحویل قدرت از بوریس یلتسین در سال ۱۹۹۹، در ژوئیه ۲۰۰۰ برای دیدار با کیم جونگ ایل پدر کیم جونگ اون به کره شمالی سفر کرد.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف دوشنبه گفت روسیه امیدوار سفر پوتین به کره شمالی به دعوت کیم در آینده نزدیک انجام شود، اما گفت هنوز تاریخی توافق نشده است.

در جریان سفر چو، روسیه از کره شمالی برای حمایت و همبستگی با مسکو در عملیات نظامی‌اش در اوکراین تشکر کرد.

به گزارش رویترز، دو طرف همچنین درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و متحدانش علیه حقوق حاکمیت کره شمالی ابراز نگرانی جدی و در عین حال برای همکاری به منظور رسیدگی به این وضعیت توافق کردند.

پسکوف پیش‌تر گفته بود پوتین دعوت کیم را زمانی که آن‌ها در جریان سفر رهبر کره شمالی به روسیه در سپتامبر دیدار کردند، پذیرفت.

روابط رو به رشد دو کشور، آمریکا و متحدانش را در سال‌های اخیر نگران کرده است؛ آن‌ها مدعی هستند تجارت تسلیحات بین دو کشور نقض چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش سهام عدالت امروز 12 اردیبهشت 1403 چقدر شد؟ +جدول