انتقاد کره شمالی از نشست محرمانه شورای امنیت


انتقاد کره شمالی از نشست محرمانه شورای امنیت

پیونگ یانگ شورای امنیت سازمان ملل را به خاطر نشستی محرمانه درباره آزمایش اخیر موشک‌های مافوق صوت مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد کره شمالی از نشست محرمانه شورای امنیت

به گزارش راهبرد معاصر، کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل برگزاری نشست پشت در‌های بسته درباره آزمایش موشک بالستیک میان برد سوخت جامد (IRBM) اخیر این کشور که مجهز به کلاهک مافوق صوت است، انتقاد و این حرکت را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی KCNA منتشر شد، اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل، بنا به درخواست ایالات متحده و کشور‌های تابع آن، یک نشست پشت در‌های بسته برای بحث در مورد شلیک آزمایشی موشک مافوق صوت، که به عنوان بخشی از برنامه منظم کره شمالی [جمهوری دموکراتیک خلق کره] انجام شد، تشکیل داد.

پیونگ یانگ با تاکید بر اینکه این آزمایش تلاش برای تقویت توان دفاعی‌اش است، گفت که پرتاب این موشک بخشی از فعالیت‌های منظم و مشروع دولت مستقل است.

روز پنجشنبه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث در مورد آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ و اظهارات کیم جونگ اون که منجر به افزایش تنش در منطقه شد، تشکیل جلسه دادند. هوانگ جون، سفیر کره جنوبی در سازمان ملل اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) جلسه‌ای پشت در‌های بسته به منظور بررسی افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از پرتاب اخیر موشک مجهز به کلاهک مافوق صوت پیونگ یانگ برگزار کرد. این نشست در واکنش به پرتاب اخیر موشک بالستیک میان‌برد (IRBM) توسط پیونگ یانگ و همچنین افزایش تنش‌های ناشی از تعیین کره جنوبی به عنوان «متخاصم‌ترین کشور» از سوی کیم جونگ اون، رهبر عالی کره شمالی، صورت گرفت.

کره شمالی روز جمعه یک سامانه زیردریایی هسته‌ای را نیز در آب‌های سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

به تازگی تنش‌ها در شبه جزیره کره در میانه افزایش همکاری آمریکا با ژاپن و کره جنوبی بالا گرفته است و کره شمالی در واکنش به این جبهه که علیه این کشور شکل گرفته، رزمایشی را با مهمات واقعی انجام داده است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم، امروز 19 اردیبهشت 1403