طرح واشنگتن برای ایجاد «کمپین نظامی پایدار» علیه انصارالله


طرح واشنگتن برای ایجاد «کمپین نظامی پایدار» علیه انصارالله

یک روزنامه آمریکایی از طرح دولت بایدن برای ایجاد «کمپین نظامی پایدار» علیه انصارالله یمن خبر داد.

طرح واشنگتن برای ایجاد «کمپین نظامی پایدار» علیه انصارالله

به گزارش راهبرد معاصر، واشنگتن پست به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال کار بر روی طرح‌هایی برای ایجاد «کمپین نظامی پایدار» علیه انصارالله یمن است.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید در اوایل این هفته نشستی را با مقامات ارشد برگزار کرد تا گزینه‌های مربوط به واکنش به حملات انصارالله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را بررسی کند.

طی ده روز گذشته، ایالات متحده در پاسخ به اقدامات انصارالله، یک سری حملات به اهداف این گروه انجام داد. آمریکا و انگلیس پیش‌تر از آن نیز در اقدامی مشابه مواضع ارتش یمن را در نقاط مختلفی از این کشور مورد حمله قرار داده بودند که نیرو‌های مسلح یمن با حمله به شناور‌های آمریکایی به این حملات پاسخ دادند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن پس از آن آغاز شد که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به کشتی‌های اسرائیلی اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ماه قبل تشکیل یک نیروی چند ملیتی را اعلام کرد و مدعی حافظت از تجارت در دریای سرخ شد، اما چیزی که واضح است تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات اساسی قرارداد با چین؛ چرا شهرداری تهران شفاف سازی نمی کند؟