احیای واحدهای راکد و حمایت از کسب و کارهای خرد در دستورکار


احیای واحدهای راکد و حمایت از کسب و کارهای خرد در دستورکار

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید از اجرای طرح‌های احیای واحد‌های راکد و حمایت از کسب و کار‌های خرد در کشور خبر داد.

احیای واحدهای راکد و حمایت از کسب و کارهای خرد در دستورکار

نهضت احیای واحدهای تعطیل و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید, رفع مشکلات و اعطای تسهیلات از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید بوده است.

در ابتدای دولت سیزدهم بیش از 50هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور وجود داشت و همین مساله ضرورت احیای واحدهای صنعتی راکد را بیش از پیش نشان می داد. دولت سیزدهم وعده داد که برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کند. در این راستا نهضت احیا واحدهای اقتصادی راه اندازی شد.

نهضت احیا واحدهای اقتصادی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد ساز و کاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیات به هنگام با هدف احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال در دی ماه سال 1400عملیاتی شد.

مطابق آمارها صنایع کوچک 17درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و 45درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

بر این اساس، طبق آخرین آمار بیش از 59هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است که برای حدود یک میلیون و 300هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

هادی آقابابایی ،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد از اولویت‌های این صندوق در کشور است که امسال بیش از 21هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده و تاکنون 60درصد پرداخت شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم با مشارکت این صندوق در کشور صد هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد صد هزار شغل به صاحبان کسب و کار‌های خرد در بخش‌های کشاورزی - صنعتی و خدماتی پرداخت شده است.

آقابابایی گفت: طبق تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و معاونت روستایی رئیس جمهور امضا شده است، سال آینده دولت 25هزار میلیارد تومان برای ایجاد 150هزار شغل اختصاص می‌دهد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!