رزمایش‌های بزرگ مقیاس ناتو و بازگشت به جنگ سرد


رزمایش‌های بزرگ مقیاس ناتو و بازگشت به جنگ سرد

حدود 90 هزار پرسنل نظامی در این رزمایش‌ها مشارکت خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به ریانووستی گفت که مقیاس رزمایش های ناتو "استیدفست دفندر-2024" نشان دهنده بازگشت نهایی و غیرقابل برگشت این ائتلاف به طرح های جنگ سرد است.
پیش از این، کریستوفر کاولی، فرمانده عالی نیروهای متفقین ناتو در اروپا، گفته بود که این ائتلاف هفته آینده "استیدفست دفندر-2024" (Steadfast Defender 2024)، بزرگترین رزمایش در دهه های اخیر را آغاز خواهد کرد. حدود 90 هزار پرسنل نظامی در آنها مشارکت خواهند داشت. این تمرینات نظامی چند ماه طول خواهد کشید.
گروشکو در توضیح گفت:"این رزمایش‌ها عنصر دیگری از جنگ ترکیبی است که غرب علیه روسیه به راه انداخته است. رزمایشی در این مقیاس - 90 هزار پرسنل و با مشارکت 31 کشور، نشان‌دهنده بازگشت نهایی و غیرقابل برگشت ناتو به طرح‌های تأمین جنگ سرد است. روند برنامه ریزی نظامی، منابع و زیرساخت ها برای رویارویی با روسیه جریان دارد".
او خاطرنشان کرد: "در واقع، قصد از انجام این رزمایش‌ها، دقیقاً همین است. در چارچوب آنها، مجموعه کاملی از مانورها و تمرین‌ها برای آزمایش سناریوهای احتمالی برخورد با "دشمن قابل مقایسه" در تمامی محیط‌های عملیاتی و در تمامی صحنه های جنگ احتمالی انجام خواهد شد. نکته قابل توجه این است که آماده سازی تمرینات در یک محیط مصنوعی روان پریشی نظامی انجام می شود.
اظهارات غیرمسئولانه در مورد جنگ احتمالی با روسیه، که ساکنان اروپا "باید برای آن آماده شوند" توسط وزیر دفاع آلمان، فرمانده کل سوئد و رئیس کمیته نظامی ناتو بیان شد.
هدف روشن است: آنها می خواهند با شیطان جلوه دادن روسیه، ترساندن افراد عادی، افزایش هزینه های نظامی افسارگسیخته و سیاست کاملاً شکست خورده حمایت از رژیم کی‌یف، به هدف خود برسند که تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است. در عین حال، اروپایی‌ها را مجبور کنند تا با انرژی بیشتری به مسابقه تسلیحاتی‌ای بپیوندند که فقط برای سودآوری مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا کار خواهد کرد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقوع حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن