جمع آوری 10 تن اقلام غذایی و زیستی برای مردم غزه از سوی هلال احمر / بیمارستان های غزه داروی بیهوشی ندارند + فیلم


جمع آوری 10 تن اقلام غذایی و زیستی برای مردم غزه از سوی هلال احمر / بیمارستان های غزه داروی بیهوشی ندارند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیر حسین کولیوند ، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح جزئیات کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه گفت:...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیر حسین کولیوند ، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح جزئیات کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه گفت: از ابتدای اتفاقاتی که در خصوص غزه رخ داد سعی کردیم به صورت فعال حضور داشته باشیم و بر اساس اهداف و ماموریت ها به وظایف خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: با کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ تماس هایی برای کمک به غزه داشته ایم. برای ارسال محموله کمک های بشر دوستانه با موانع رژیم صهیونیستی رو به رو هستیم و بازرسی هر محموله ۲ هفته طول می کشد.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: برای داشتن صدای مشترک و اقدامات متحدانه برای کمک به غزه "کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه" با روسای جمعیت های هلال احمر و منطقه مدیترانه و غرب آسیا فردا برگزار خواهد شد.

کولیوند بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این خدمت را روان تر ارائه دهیم خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مجروحین بعد از آتش بس، نحوه ارسال اقلام غذایی، استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای ایجاد آتش بس دائم و نحوه کمک رسانی و حفاظت از نیروهای امدادرسانی، ایجاد صندوق مشترک با کمک صلیب سرخ جهانی برای کمک رسانی به مردم غزه از جمله کار گروه های تخصصی این نشست یک روزه است.

کولیوند ادامه داد: نهایتا در این نشست بیانه ای برای امضا و برای پیگیری ارسال می شود. علیه رژیم صهیونیستی هم اعلام جرم شده و موارد نقض حقوق بین الملل بشر دوستانه را نیز مشخص کردیم. آفریقای جنوبی رسما از رژیم صهیونیستی شکایت کرده و در جلسه فردا در تهران شرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هلال احمر تا توان داشته باشد در راستای خدمت رسانی و کاهش آلام و نجات مستمندان در غزه اقدام خواهد کرد تا آتش بس پایداری را داشته باشیم و خدمت پایدار که همان نجات مصدومین است را عملیاتی کنیم.

600 خودروی امداد و نجات وارد کشور شده اند

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای توسعه پایگاه ها انجام داده ایم و از نظر لجستیکی ناوگان هوایی، دریایی و زمینی را تقویت کرده ایم. ۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودروی امداد و نجات وارد کشور شده است. این خودروها در حال ترخیص هستند و در تمام استان ها بر اساس نیاز توزیع خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب داریم و ۴۰ هزار نجات گر که آموزش های تخصصی دیده اند را نیز در اختیار داریم و ۸ هزار نفر آن بهمن ماه به بدنه امداد و نجات اضافه خواهند شد.

کولیوند درباره وضعیت شهدای جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر امدادگرانی که در حین خدمت رسانی مصدوم و یا شهید شود فداکار خدمت محسوب می شود. با بنیاد شهید هم هماهنگی هایی انجام داده ایم تا هم جمعیت هلال احمر و هم سایر دستگاه های خدمت رسان را مشمول قوانین بنیاد شهید محاسبه کنند.

وی ادامه داد: برای پوشش امدادی انتخابات با تمام ظرفیت اقدام خواهیم کرد. تمام ناوگان هلال احمر آماده خدمات رسانی و پوشش امدادی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است.

او با اشاره به کمک‌های مردمی گفت: برای اولین بار ۱۰ هزار تن مواد غذایی جمع‌آوری شده که این قابل تقدیر است.

کولیوند همچنین گفت: مردم غزه به داروهای بیهوشی و بی حسی به شدت نیازمند هستند.

وی درباره حاضرین در کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه که فردا در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۰ هیئت وارد کشور شدند و برخی از کشورها به صورت برخط در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره بیمه امدادگران گفت: امدادگری نداریم که بیمه نباشد و از یک سال پیش همه امدادگران بیمه هستند.

کولیوند در خصوص خرید بالگردهای دید در شب خاطرنشان کرد: اگر در بودجه امسال منابع در نظر گرفته شود قطعا خریداری خواهد شد.


جمع آوری 10 تن اقلام غذایی و زیستی برای مردم غزه از سوی هلال احمر / بیمارستان های غزه داروی بیهوشی ندارند + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی