رکورد هیوندای آیونیک 5 N در نوربرگ‌رینگ، نزدیک به بی‌ام‌و M2 CS!


رکورد هیوندای آیونیک 5 N در نوربرگ‌رینگ، نزدیک به بی‌ام‌و M2 CS!

هیوندای آیونیک ۵ N یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۵.۵ ثانیه طی کرده است که تنها ۲.۶ ثانیه از ب‌ام‌و M2 CS نسل قبلی کندتر است. هیوندای می‌خواهد اثبات کند که همهٔ خودروهای الکتریکی خسته‌کننده نیستند. به ادعای این شرکت، هرچند آیونیک ۵ N...

هیوندای آیونیک ۵ N یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۵.۵ ثانیه طی کرده است که تنها ۲.۶ ثانیه از ب‌ام‌و M2 CS نسل قبلی کندتر است.

هیوندای می‌خواهد اثبات کند که همهٔ خودروهای الکتریکی خسته‌کننده نیستند. به ادعای این شرکت، هرچند آیونیک ۵ N به خاطر کنار گذاشتن پیشرانهٔ درون‌سوز و استفاده از باطری، وزن سنگینی دارد اما واقعاً هیجان‌انگیز است. حال این خودرو با نشان دادن توانایی‌های خود در نوربرگ‌رینگ، اثبات کرده که ادعاهای هیوندای بی‌راه نیستند. این کراس‌اوور الکتریکی اسپرت با رانندهٔ آزمایشی اسپرت اتو «کریستین گبهارت» پشت فرمان، یک دور جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۴۵.۵۹ ثانیه طی کرده که تنها ۲.۶ ثانیه کندتر از ب‌ام‌و M2 CS است. گبهارت در سال ۲۰۲۰ با این کوپهٔ آلمانی در نوربرگ‌رینگ تایم ۷ دقیقه و ۴۲.۹۹ ثانیه را ثبت کرده بود.

رکورد هیوندای آیونیک 5 N در نوربرگ‌رینگ، نزدیک به بی‌ام‌و M2 CS!

لازم به ذکر است که در این تایم زنی، آیونیک به لاستیک‌های تهاجمی پیرلی P زیرو کورسا مجهز بوده درحالی‌که نسل قبلی ب‌ام‌و M2 از لاستیک‌های میشلن اسپرت کاپ ۲ استفاده می‌کرد. هرچند بسیاری هنوز هم بر این باور هستند که ب‌ام‌و لذت رانندگی بسیار بیشتری دارد اما نمی‌توان انکار کرد که آیونیک ۵ N تلاشی تحسین‌برانگیز برای سریع‌تر و هیجان‌انگیزتر کردن خودروهای الکتریکی به‌حساب می‌آید. این ماشین در مسیرهای مستقیمی نوربرگ‌رینگ توانسته به سرعت ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت برسد.

رکورد هیوندای آیونیک 5 N در نوربرگ‌رینگ، نزدیک به بی‌ام‌و M2 CS!

همچنین وقتی توجه کنیم که در حال مقایسهٔ یک کراس‌اوور بزرگ‌تر و سنگین‌تر با کوپه‌ای اسپرت و اصیل هستیم، عملکرد هیوندای چشمگیرتر می‌شود. البته مطمئناً اختلاف آیونیک ۵ N با نسل جدید M2 در نوربرگ‌رینگ بیشتر است زیرا سال گذشته این کوپهٔ جدید باواریا با رانندگی مهندس توسعهٔ ب‌ام‌و «یورگ ویدینگر» یک دور پیست موردبحث را در ۷ دقیقه و ۳۸.۷۱ ثانیه طی کرد. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۵ هم M2 CS جدید به بازار خواهند آمد که بازهم اختلاف را بیشتر می‌کند.

رکورد هیوندای آیونیک 5 N در نوربرگ‌رینگ، نزدیک به بی‌ام‌و M2 CS!

هیوندای اما بعد از آیونیک ۵ N در حال کار روی آیونیک ۶ N است که طبق گزارش‌ها قدرت بیشتری خواهد داشت. به نظر می‌رسد کانسپت RN22e پیش‌نمایشی از این خودرو باشد. انتظار می‌رود این سدان الکتریکی اسپرت به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، حتی از همتای کراس‌اوور خود هم سریع‌تر باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی مرسدس AMG GT2 با 707 اسب بخار، نسخه‌ای مسابقه‌ای برای عموم مردم