رئیس‌جمهور پاکستان: مسائل باید با گفتگو حل شود


رئیس‌جمهور پاکستان: مسائل باید با گفتگو حل شود

رئیس‌جمهور پاکستان با بیان اینکه تروریسم چالش مشترک ایران و پاکستان است، خواستار گفتگوی دو طرف برای حل این چالش شد.

رئیس‌جمهور پاکستان: مسائل باید با گفتگو حل شود

به گزارش راهبرد معاصر، عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در واکنش به حمله پاکستان به یک منطقه مرزی در ایران گفت: ما امنیت ملی و تمامیت ارضی خود را به خطر نمی‌اندازیم و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از سرزمین خود انجام خواهیم داد.

براساس گزارش النشره، او در ادامه اعلام کرد: ما از حرفه‌ای بودن نیرو‌های مسلح خود در هدف قرار دادن مخفیگاه‌های تروریست‌ها و در امان ماندن شهروندان ایرانی از جراحات قدردانی می‌کنیم.

علوی با بیان اینکه تروریسم یک چالش مشترک است و برای رفع آن نیاز به تلاش جهانی است، گفت: ما به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌ها احترام کامل می‌گذاریم و از دیگر کشور‌ها نیز همین انتظار را داریم. پاکستان و ایران دو کشور برادر هستند و مسائل باید از طریق گفتگو و رایزنی متقابل حل شود.

پیش از این نیز وزارت خارجه پاکستان در واکنش به حمله به مناطق مرزی ایران گفت که همواره بر گفتگو و همکاری برای رویارویی با چالش‌های مشترک از جمله تروریسم تأکید می‌کند و به تلاش برای یافتن راه حل‌های مشترک در آینده ادامه خواهد داد.

علیرضا مرحمتی معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز اعلام کرد بر اثر حمله موشکی پاکستان به روستایی در خاک ایران، دو مرد، سه زن و چهار کودک تبعه غیرایرانی که اصالتی پاکستانی داشتند، کشته شده‌اند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی