واشنگتن حمله ارتش یمن به کشتی آمریکایی را تایید کرد


واشنگتن حمله ارتش یمن به کشتی آمریکایی را تایید کرد

ارتش آمریکا بامداد پنجشنبه ضمن تایید حمله ارتش یمن به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن، گفت که این حمله آسیب جانی نداشته و فقط خسارت مادی وارد کرده است.

واشنگتن حمله ارتش یمن به کشتی آمریکایی را تایید کرد

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که ارتش یمن با استفاده از پهپاد به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کرده است.

ارتش آمریکا با ادعای اینکه کشتی «جینکو پیکاری» در حال حرکت به سمت مقصد است، گفت که این حمله آسیب جانی نداشته و فقط خسارت مادی وارد کرده است.

در بیانیه سازمان تروریستی سنتکام آمده است که این حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از مناطق تحت کنترل جنبش انصارالله یمن به کشتی تحت مالکیت آمریکا با پرچم جزایر مارشال انجام شده است.

بامداد پنجشنبه بود که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروی دریایی این کشور، با تعدادی موشک به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله و آن را مورد اصابت دقیق قرار داد.

پیش از آن نیز «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن نام جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگردانده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به این اقدام آمریکا، آن را فاقد ارزش دانست و گفت که یمن سال‌هاست در محاصره آمریکا قرار دارد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو