چرا غزه باید دغدغه امت‌های عربی و اسلامی باشد؟


چرا غزه باید دغدغه امت‌های عربی و اسلامی باشد؟

نبیل سلیمان، مشاور وزیر اوقاف سوریه با بیان اینکه موضوع فلسطین باید دغدغه همه کشورهای عربی باشد، گفت: مردم جهان می‌توانند به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نشان دهند وجدانشان براثر مقاومت مردم فلسطین در حال بیدار شدن است. دشمنان باید بدانند تمام وجود امت‌های اسلامی و عربی در برابر وحشی‌گری و خواسته‌های ناحق صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایستادگی خواهد کرد.

چرا غزه باید دغدغه امت‌های عربی و اسلامی باشد؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در دنیای پیچیده‌ای که مقاومت در آن نقش‌آفرینی می‌کند، جهان شاهد بود گروه مقاومت آزادی بخش همچون حماس در عملیات هفتم اکتبر ساختار سیاسی-امنیتی و وضعیت روانی رژیم اشغالگر قدس را فروپاشید. ماهیت عملیات «طوفان الاقصی» ضداشغالگری بود که این جنبش آزادی بخش علیه رژیم اشغالگر و نامشروع قدس به راه انداخت.


آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی تلاش کردند، عملیات هفتم اکتبر را اقدامی تروریستی معرفی کنند که با دیپلماسی سازنده مقاومت این نگاه رنگ باخت. در 100 روز بمباران مستمر و وحشتناک، رژیم صهیونیستی با وجود کشتار بیش از ۲۵ هزار نفر از شهروندان و به ویژه زنان و کودکان فلسطینی نتوانست به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست یاید.


در عین حال حمایت گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی خطای بزرگ واشنگتن است، زیرا رژیم صهیونیستی و ‌حامیانش تصور می‌کردند در مدت مدت کوتاهی می‌توانند حماس را از بین ببرند که محاسبه ای کاملاً غلط بود. جریان های مقاومت در منطقه اکنون از توان کنشگری جریان سازی در راستای تقویت صلح و امنیت برخوردار هستند.

رژیم صهیونیستی در تجاوز به فلسطین از سوی آمریکا حمایت می‌شود و لازم است با تأسی از مقاومت به مقابله با صهیونیست‌ها برخاست


نبیل سلیمان، مشاور وزیر اوقاف سوریه درباره راهکار مقاومت برای خروج از بحران زایی رژیم صهیونیستی در منطقه به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: راه خروج از بحران‌های منطقه‌ای تأسی از سبک و منش مقاومت است و هیچ جایگزینی برایش متصور نیست؛ آن هم در حالی که دشمن صهیونیستی با همه ابزارهای خود پای کار تجاوز به سرزمین فلسطین است.


وی افزود: رژیم صهیونیستی در تجاوز به فلسطین از سوی آمریکا حمایت می‌شود و لازم است با تأسی از مقاومت که بنیانگذار آن امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و حافظ اسد، رئیس جمهور فقید سوریه هستند، به مقابله با صهیونیست‌ها برخاست. محور مقاومت اکنون از حمایت‌های بی‌دریغ امام خامنه‌ای (حفظه الله) رهبر انقلاب اسلامی و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برخوردارند.

در فلسطین مسیحیان و مسلمانان می‌توانند آزادانه در کنار هم زندگی کنند. موضوع فلسطین باید دغدغه همه کشورهای عربی باشد


مشاور وزیر اوقاف سوریه با بیان اینکه باید به مکتب جهادی مقاومت پیوست و در این دانشگاه بزرگ با روحیه مجاهدانه، تفکرات فکری و فرهنگی خود را پالایش کرد، عنوان کرد: در همین مکتب است که تفکر اسلامی و انسانی صحیح رشد می‌یابد. امروز از مسجد الاقصی و غزه صحبت می‌کنیم که باید در سرزمین فلسطین آزاد شوند و همه به سرزمین فلسطین ۱۹۴۸ بازگردند. غزه در سال های گذشته دچار مصائب و مشکلات بسیار زیادی بود، اما به لطف عملیات «طوفان الاقصی» شاهد دستاوردهای بسیاری است، گرچه شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم کرده و شاهد از خودگذشتگی و جانفشانی های مردم غزه بوده ایم.


سلیمان گفت: جنگ غزه از موضوع بزرگتری همچون موضوع فلسطین جدا نیست و باید هر دو را در یک سطح بررسی کرد. سوریه در گذشته، حال و آینده حامی موضوع فلسطین بوده است و خواهد بود. سوریه تأکید می‌کند فلسطین موضوع محوری امت اسلامی است و خواهان توجه به هویت ملی، نژادی و فرهنگی فلسطینیان هستیم.


مشاور وزیر اوقاف سوریه تأکید کرد: در فلسطین مسیحیان و مسلمانان می‌توانند آزادانه در کنار هم زندگی کنند. موضوع فلسطین باید دغدغه همه کشورهای عربی باشد، نه فقط سوریه، لبنان و چند کشور منطقه؛ بلکه همه باید از مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی حمایت کنند.


وی افزود: امت های عربی و مردم جهان می توانند به صهیونیست ها و آمریکایی ها نشان دهند وجدانشان بر اثر مقاومت مردم فلسطین در حال بیدار شدن است. دشمنان باید بدانند تمام وجود امت های اسلامی و عربی در برابر وحشی گری و خواسته های ناحق صهیونیست ها و آمریکایی ها ایستادگی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شاد | عکس های خوشحال کننده و شاد کننده برای پروفایل