هلاکت ده‌ها مزدور خارجی در حمله روسیه به خارکیف


هلاکت ده‌ها مزدور خارجی در حمله روسیه به خارکیف

روسیه امروز چهارشنبه از حمله خود به محل استقرار نیرو‌های خارجی مزدور ارتش اوکراین در شهر خارکیف خبر داد.

هلاکت ده‌ها مزدور خارجی در حمله روسیه به خارکیف

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد گروهی از مزدوان خارجی متحد با ارتش اوکراین در یک حمله دقیق به محل استقرار این نیرو‌ها در ساختمانی در شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ این کشور، کشته شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عمده این نیرو‌های خارجی را مزدوران فرانسوی تشکیل می‌دادند و در حمله ارتش روسیه ساختمانی که این نیرو‌ها در آن حضور داشتند از بین رفته و بیش از ۶۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین که نزدیک به مرز روسیه است، از زمان اجرای عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ هدف حملات مداوم قرار گرفته است.

«دیمترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین امروز چهارشنبه ادعا کرد کی‌یف قصد دارد در سال ۲۰۲۴ کنترل آسمان، جایی که نیرو‌های روسیه در آن دست برتر را دارند، به دست بگیرد.

این در حالی است که کی‌یف از مدت‌ها قبل متحدان غربی خود را تحت فشار گذاشته تا جنگنده‌های پیشرفته در اختیارش بگذارند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه اخیرا از کمک‌های نظامی جدیدی برای اوکراین شامل مجموعه‌ای از ۴۰ موشک کروز دوربرد «اسکالپ» و صد‌ها بمب خبر داد.

کولبا در نشستی در سوئیس گفت: «ما در حال جنگیدن با دشمنی قدرتمند و بسیار بزرگ هستیم که هوشیاری اش را از دست نمی‌دهد.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه سه شنبه شب به وقت تهران گفت، غیرممکن است که کشورش از دستاورد‌های حاصل ازعملیات نظامی ویژه در اوکراین دست بکشد.

پوتین در نشستی با روسای شهرداری‌های روسیه گفت: «تلاشی در جریان است که ما را وادار کند از فتوحاتی که در دو سال گذشته به دست آورده‌ایم، دست بکشیم، اما این غیر ممکن است. همه، اعم از محافل حاکم در اوکراین و نخبگان غربی می‌دانند که این امکان پذیر نیست.»

وبگاه «دیفنس اکسپرس» روز سه شنبه نوشت، تحلیل‌های جدید نظامی نشان می‌دهند که روسیه در سال ۲۰۲۴ با ترکیب حملات هوایی پدافند اوکراین را تضعیف کرده و بیش از پیش به اهداف مورد نظر با موفقیت حمله می‌کند.

«فیلیپ بریدلاو» فرمانده آمریکایی سابق ناتو اخیرا هشدار داد اگر غرب از حمایتش از اوکراین دست بردارد، روسیه می‌تواند اوکراین را شکست دهد.

بریدلاو که از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۶ فرمانده ارشد ناتو بود، عنوان کرده است اگر غرب اوکراین را در جنگ با روسیه رها کند، ده‌ها هزار اوکراینی دیگر تحت تاثیر این جنگ بدون حمایت‌های کشور‌های غربی خواهند مرد و شکست اوکراین حتمی خواهد شد. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج