رایزنی مهم امیرعبداللهیان و رئیس مجمع جهانی اقتصاد


رایزنی مهم امیرعبداللهیان و رئیس مجمع جهانی اقتصاد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران رئیس مجمع جهانی اقتصاد در اجلاس داووس درمورد تحولات جهانی رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از آقای برنده به جهت دعوت بعمل آمده برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، برخی ابتکارات و زمینه های مشترک همکاری را در حوزه های اقتصادی و امنیت انرژی مورد اشاره قرار داد.

خبر مرتبط
دیدار مهم امیرعبداللهیان در اجلاس داووس/تاکید بر حمایت ایران از ثبات و امنیت در سوریه

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه اجلاس داووس بر حمایت ایران از ثبات و امنیت در سوریه تاکید کرد.



وی همچنین به تشریح تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن پرداخت و حمایت ایران از تلاشها برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین به تلاشهای ایران برای رفع برخی نگرانی ها در منطقه و جهان از جمله به اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای ناظر بر تضمین امنیت انرژی پرداخت.

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان: امنیت ایران، امنیت پاکستان است

اقتصادنیوز: وزیر امورخاجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان گفت: امنیت ایران نیز امنیت پاکستان است و هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.



وی از مجمع جهانی اقتصاد دعوت کرد در این تلاشها مشارکت کند.

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد نیز با تشکر از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در نشست داووس تاکید کرد: همه تلاشها باید متوجه جلوگیری از گسترش بحران غزه باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت ایران به عنوان یک بازیگر مهم در ترتیبات منطقه ای و جهانی، آمادگی خود و همکارانش را برای بررسی راههای همکاری در حوزه امنیت انرژی اعلام کرد.

براساس دعوت بعمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در برنامه های اجلاس داووس ۲۰۲۴، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور شرکت در برنامه های این اجلاس روز سه شنبه وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت کننده در اجلاس انجام داده که طی آنها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفته است.

اجلاس داووس همه ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد با حضور مقامات ارشد دولتی و خصوصی کشورهای جهان در شهر داووس سوئیس برگزار می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راهکارهای غلبه بر خجالت کشیدن از رابطه جنسی زنان چیست؟