پنتاگون: در وضعیت جنگی با انصارالله نیستیم


پنتاگون: در وضعیت جنگی با انصارالله نیستیم

پس از اینکه واشنگتن جنبش انصارالله یمن را مجددا به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در وضعیت جنگی با انصارالله نیست.

پنتاگون: در وضعیت جنگی با انصارالله نیستیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد از اواسط ماه نوامبر انصارالله حدود ۳۰ حمله به کشتی‌های بین المللی در دریای سرخ انجام داده است.

وی افزود: این حملات انصارالله یک مشکل بین المللی است که نیاز به واکنش جهانی دارد و ما به همکاری با متحدان برای حل آن ادامه خواهیم داد.

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت: توانستیم اهدافی را که قصد داشتیم در حملات خود علیه انصارالله بزنیم، هدف قرار دهیم.

این مسوول آمریکایی گفت واشنگتن در وضعیت جنگی با انصارالله نیست و به دنبال درگیری گسترده‌تر نیست، اما هرگز اجازه نخواهد داد که حملات آن‌ها تکرار شود.

ارتش یمن از آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کشتی‌های مرتبط با این رژیم را هدف قرار می‌دهد. آمریکا و متحدانش هم به بهانه «حمایت از آزادی دریانوردی و کاهش توان ارتش یمن» بامداد جمعه حملاتی را علیه چند موضع در خاک یمن انجام دادند.

با این حال، حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند ادامه دارد و آن‌ها اخیرا یک کشتی تحت مالکیت آمریکا را هم هدف قرار دادند.

ایالات متحده آمریکا کمی پیشتر جنبش انصارالله یمن را به بهانه حملات این جنبش در دریای سرخ مجددا در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی