جنگنده مشهور حوثی‌های یمن در آسمان / عکس


جنگنده مشهور حوثی‌های یمن در آسمان / عکس

روزیاتو نوشت: اگر چه دولت حوثی های یمن سلاح هایی مانند موشک های بالستیک و کروز و ضد کشتی در اختیار دارد و بارها از آن ها استفاد کرده اما در اینجا می خواهیم از یکی از عجیب ترین دارایی های نیروهای حوثی اشاره کنیم که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ظاهراً نیروی هوایی یمن و حوثی ها تنها شامل یک جت جنگنده F – ۵ است که در جریان جنگ داخلی اخیر از نیروهای دولتی به غنیمت گرفته است. به گفته جاشوا کونتز، تحلیلگر مسائل یمن، این هواپیمای قدیمی اولین بار با یک پرواز در رژه حوثی ها در صنعا در سپتامبر گذشته ظاهر شد.

بر اساس گزارش ها، این هواپیمای جنگی حوثی ها احتمالاً یکی از ۱۲ فروند اف- ۵ی است که آمریکا در اواخر دهه ۱۹۷۰ برای جلوگیری از دخالت شوروی در جنگ یمن به این کشور فرستاده بود.

اف -۵ ها هواپیماهای جنگنده مافوق صوتی هستند که در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ توسط ارتش آمریکا ساخته شده و دستخوش ارتقاهای مختلفی شدند. از آنجا که این جنگنده بادوام و نسبتاً ارزان قیمت است، در دهه ۱۹۷۰ در اختیار برخی متحدان آمریکا قرار گرفت.

جنگنده مشهور حوثی‌های یمن در آسمان / عکس

گرچه اف- ۵ به شدت از جت های پیشرفته اف -۳۵ آمریکا که به عنوان بهترین هواپیمای جنگنده در جهان شناخته می شوند، عقب هستند اما علیرغم برتری قابل توجه جنگنده های مدرن نیروی هوایی ایالات متحده نسبت به تنها اف-۵ حوثی ها، برخی کارشناسان بر این باورند که یک اف-۵ می تواند در صورت کمین کردن، یک اف-۳۵ را ساقط کند.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862121

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو