واکنش انصارالله به اقدام آمریکا/ محمد عبدالسلام: یمن برای حمایت بیشتر از فلسطین مصمم‌ شد


واکنش انصارالله به اقدام آمریکا/ محمد عبدالسلام: یمن برای حمایت بیشتر از فلسطین مصمم‌ شد

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «آمریکا از مسئله قرار دادن [نام ما در فهرست تروریستی] برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند. آنچه ما در دریای سرخ انجام داده‌ایم، نوعی فشار برای توقف جنگ در غزه است».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا واکنش نشان داد.

خبر مرتبط
واکنش شرکت انگلیسی شل به تنش‌های دریای سرخ/ تا اطلاع ثانوی عبور ممنوع!

اقتصادنیوز: طبق گزارش منابع رسانه‌ای شرکت نفت‌وگاز چندملیتی شِل انگلیس عبور کشتی‌های خود از دریای سرخ را متوقف کرده است.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امشب اعلام کرد واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگردانده است.

محمد عبدالسلام در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «آمریکا از مسئله قرار دادن [نام ما در فهرست تروریستی] برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند. آنچه ما در دریای سرخ انجام داده‌ایم، نوعی فشار برای توقف جنگ در غزه است».

خبر مرتبط
انصارالله بیانیه داد/ حمله به کشتی یونان تایید شد

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: کشتی یونانی عازم سرزمین های اشغالی را هدف قرار داده است.

ارتش یمن بعد از تشدید حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین به هیچ کشتی اسرائیلی اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: «اقدام آمریکا ما را از موضع ثابتمان در حمایت از فلسطینیان منحرف نخواهد کرد. این تصمیم آمریکا در عمل اثری ندارد. ما از موضع خود در حمایت از مردم فلسطین عقب‌نشینی نخواهیم کرد. اقدام اخیر آمریکا تنها باعث تقویت اراده ما برای حمایت از فلسطین می‌شود».

آمریکا حدود سه سال پیش انصارالله را از فهرست تروریستی خود خارج کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ این تصمیم را به عقب برگرداند.«ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام انصارالله را در فهرست سیاه قرار داده بود. بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی فعال در یمن از دولت آمریکا خواسته بودند این اقدام را به عقب برگرداند. سازمان Mercy Corps، شورای پناهندگان نروژ، آکسفام، سازمان «کودکان را نجات دهید» و کمیته نجات بین‌المللی از جمله این سازمان‌ها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان