انصارالله یمن به لیست گروه های تروریستی آمریکا اضافه شد


انصارالله یمن به لیست گروه های تروریستی آمریکا اضافه شد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بار دیگر انصارالله یمن را در فهرست گروههای به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است.

« آنتونی بلینکن » وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

بلینکن بدون اشاره به دلیل اصلی حملات در دریای سرخ و حمایت های آمریکا از رژیم اسرائیل در بمباران نوار غزه افزود: «از ماه نوامبر، حوثی‌ها (انصارالله) حملات بی‌سابقه‌ای را علیه کشتی‌های دریایی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین نیروهای نظامی مستقر در این منطقه که برای دفاع از ایمنی و امنیت کشتی‌های تجاری حضور دارند، انجام داده‌اند. این حملات علیه کشتیرانی بین‌المللی، دریانوردان را به خطر انداخته، جریان آزاد تجارت و حقوق و آزادی‌های کشتیرانی را مختل کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «معرفی این گروه (انصارالله) به نام گروه تروریستی با هدف ترویج پاسخگویی در قبال فعالیت های تروریستی این گروه است. اگر حوثی ها حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کنند، آمریکا این اقدام را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.»

انصارالله یمن به لیست گروه های تروریستی آمریکا اضافه شد

بلینکن ادعا کرد: حوثی ها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، اما این پاسخگویی نباید به قیمت غیرنظامیان یمن تمام شود. ما در حال برداشتن گام های قابل توجهی برای کاهش هر گونه تأثیر نامطلوب این اقدام بر مردم یمن هستیم. این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می شود و در این مدت، دولت آمریکا با ذینفعان، ارائه دهندگان کمک و شرکا که برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه و واردات تجاری کالاهای حیاتی در یمن نقش دارند، ارتباط برقرار خواهد کرد.

وی مدعی شد: وزارت خزانه داری همچنین مجوزهایی را منتشر می کند که برخی معاملات مربوط به تهیه غذا، دارو و سوخت، و همچنین حواله های شخصی، مخابرات و پست، و عملیات بندری و فرودگاهی را که مردم یمن به آن تکیه دارند، ممکن خواهد کرد.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا، با «تروریستی» خواندن گروه انصارالله یمن، آنها را تهدید کرد و گفت که اگر به رفتارهای جسورانه و حملات خود ادامه دهند، ایالات متحده آمریکا به آنها پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، با آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه بر عهده گرفته است. در این میان، گروه‌های عراقی بیش از ۱۰۰ بار پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را هدف قرار گرفته اند تا به آمریکایی‌ها تفهیم کنند که هزینه حمایت از رژیم اسرائیل در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد. آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد. این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی تصویب شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا