اظهارات یک کارشناس ثبتی درباره قطعی های مکرر و طولانی سامانه در دفاتر اسناد رسمی


اظهارات یک کارشناس ثبتی درباره قطعی های مکرر و طولانی سامانه در دفاتر اسناد رسمی

سردرگمی و اتلاف وقت مردم در دفاتر اسناد رسمی، با توجه به قطعی سامانه‌های مرتبط با ثبت اسناد رسمی، چندسالی است که تکرار می‌شود و کماکان مردم و سردفتران درگیر این مشکلات زیرساختی هستند.

به گزارش مشرق، سردرگمی و اتلاف وقت مردم در دفاتر اسناد رسمی، با توجه به قطعی سامانه‌های مرتبط با ثبت اسناد رسمی، چندسالی است که تکرار می‌شود و کماکان مردم و سردفتران درگیر این مشکلات زیرساختی هستند. از سوی دیگر باید به صورت شفاف بیان شود که علت مشکل چیست و کدام نهادها در این بین ضعف عملکرد دارد.

رضا ساکت، سردفتر اسناد رسمی، درباره قطعی سامانه در دفاتر اسناد رسمی گفت: این مشکل را بهتر است مسئولین سازمان ثبت پاسخ دهند. امروز با تعداد زیادی از مخاطبین مواجهیم که از عملکرد فنی دفاتر ناراضی هستند و چندین ساعت وقتشان تلف می‌شود. مثلا امروز حدود ساعت ۱۰ صبح سامانه قطع شده و تا الان که ساعت ۱۳ است به شدت کند عمل می‌کند. شایسته است مسئولین سازمان ثبت جوابگوی این وضعیت باشند و اگر قطعی پیش می‌آید به مردم و سردفتران اطلاع رسانی شود یا حتی وقتی قطعی انجام شد از قبل اعلام کنند. حتی خود سردفتران هم نمی‌دانند چه زمانی قطعی پیش می‌آید. همین امروز صبح پیامی در فضای مجازی و در گروه های سردفتری منتشر شد و که یکی از همکاران نوشته بود امروز کلا سامانه قطع خواهد بود! این سردرگمی‌ها باعث نارضایتی مردم و کارکنان دفاتر می‌شود.

وی در ادامه درباره سردرگمی در زمینه قطع و وصلی سامانه اشاره کرد: اگر زیرساخت مسئله دارد باید سازمان های مسئول به صورت ریشه ای معضل را حل کنند. در گذشته هم این موضوع را داشتیم و به صورت مکرر ما قطع و وصلی سامانه را داشتیم. به نظر می رسد در چند وقت اخیر مشکلات قطعی سامانه بیشتر شده است. من گمان می‌کنم شاید مشکلات و ضعف های اینترنتی موثر باشد. شایسته است مسئولین شفاف سازی کنند که به چه علت درگیر این سردرگمی هستیم. هرچند ظاهرا مسئولین هم پیگیر موضوع بوده اند اما موفق به رفع مشکل نشده اند.

ساکت درباره عمده مشکلات دفاتر اسناد رسمی گفت: ما در حال حاضر مشکل اصلی مان در دفاتر قطعی سامانه است. مسائل داخلی دفترخانه درون صنفی است و مشکل مردم نیست؛ چیزی که برای مردم گرفتاری ایجاد کرده عملکرد سامانه‌های ثبت الکترونیک اسناد است که می‌شد شرایط مطلوب تری را شاهد بود. شاید عملکرد زیرساخت مربوط به سازمان‌های دیگر از جمله وزارت ارتباطات و شرکت توسعه زیرساخت باشد؛ به هر حال یک بار برای همیشه باید این مشکل حل شود. سامانه ثبت الکترونیک اسناد از شهریور ۹۲ ایجاد شده و یک مسئله تازه نیست که در حال آزمون و خطا باشند. بیش از ده سال است که این سامانه سابقه دارد؛ ما گاها مشکلاتی می‌بینیم از جمله اختلال در پرینت اسناد که از مشکلات ابتدایی بود موضوعاتی که شایسته نیست کماکان تداوم داشته باشند.

منبع: انتخاب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی