وزیر راه: 60 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت شده است


وزیر راه: 60 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت شده است.

وزیر راه: 60 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت شده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (چهارشنبه، 27 دی‌ماه) در حاشیه جلسه از دولت با اشاره به سامانه خودنویس که در این وزارتخانه ایجاد شده است، گفت: این سامانه مدت‌هاست که شروع به کار کرده که موجر و مستاجر به صورت رایگان می‌توانند بدون پرداخت هزینه قراردادهایی را میان یکدیگر تنظیم و شاهدین آن‌ها را امضا کنند. این قراردادها در شوراهای حل اختلاف معتبر بوده و کاملاً قابل استناد هستند.

وی افزود: حدود ۶۰ هزار قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده و با دریافت کد رهگیری نهایی شده است که کاملاً در نظام معاملات مسکن ما معتبر است. البته ما تبلیغات چندانی روی این سامانه انجام نداده‌ایم و منتظر بودیم ایرادات احتمالی آن مرتفع شود تا بتوانیم کاربرهای بیشتری به این سامانه ملحق شوند.

بذرباش تاکید کرد: امیدواریم سامانه خودنویس بتواند در کاهش قیمت تمام شده ملک اثر خوبی را داشته باشد. البته حدود ۲۰۰ هزار نفر وارد سامانه شده‌ و تکمیل کردند ولی ۶۰ هزار قرارداد از آن‌ها با کد رهگیری فرایند کار خود را نهایی کردند.

وی از افتتاح سامانه خودنویس از امروز ۲۷ دی ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این سامانه همان سامانه قراردادهای اجاره بود که در گذشته میزبان موجران و مستاجران برای ثبت قراردادهای فی‌مابین‌شان به صورت رایگان روی سامانه بود. این سامانه امروز با نام جدید قراردادهای اجاره ملک را ثبت و برای آنها کد رهگیری صادر می‌کند که در محاکم حل اختلاف قابل استناد است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای بافت فرسوده، گفت: تعداد قراردادهای ما در سامانه شرکت بازآفرینی شهری از ۲۱۰ هزار قرارداد عبور کرد و روزانه رشد فزاینده‌ای را شاهد است و عملیات احداث و نوسازی ۶۰ هزار واحد از واحدهای ثبت‌نام شده در بافت فرسوده به اتمام رسید.

وی از اتمام و تحویل ۱۱۳ هزار مسکن مهر به صاحبان آنها خبر داد و گفت: از ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقی مانده از دولت‌های گذشته با وجود همه مشکلات و کمبود منابعی که داشتیم ۱۱۳ هزار واحد را تکمیل و تحویل دادیم.

بذرپاش با اشاره به نتایج جلسه مشترک با وزیر امور خارجه هندوستان، گفت: مراحل نهایی مذاکرات برای انعقاد قرارداد بندر شهید رجایی چابهار انجام شد. توافق شد طی یک ماه آینده توافقات باقی مانده، نهایی و توسط مسوولان دو کشور امضا شود. با اتمام پروژه خط آهن چابهار و زاهدان، کریدور حمل و نقل بار در این بخش از کشور فعال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در جلسه امروز هیات وزیران گزارشی جامعه از کریدورهای شمالی - جنوبی و شرقی - غربی به رییس‌جمهور و هیات وزیران دادم. قرار شد سایر دستگاه‌های مسوول هم برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این کریدورها همکاری جدی‌تری داشته باشند. بندرعباس به بندر کاسپین در دهه فجر امسال متصل می‌شود.

وی با یادآوری درخواستش از مجلس شورای اسلامی برای اضافه نکردن بار مالی جدید بر دوش وزارت مسکن و شهرسازی، گفت: اگر مجلس مسوولیت‌های ما را اضافه نکند هم قانون جهش تولید مسکن و هم قانون جمعیت و تعالی خانواده را به بهترین شکل اجرایی خواهیم کرد در غیر این صورت تامین زمین و بودجه ریالی مشکل‌ساز شده و سایر مسوولیت‌های وزارتخانه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بذرپاش از ساخت یک میلیون ۹۶۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد گفت: از مجلس می‌خواهم کمک کنند تا تکالیف قانونی‌مان را به نحو شایسته اجرایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد وزارت دفاع برای ساخت مسکن برای کارکنان فاقد مسکن نیروهای مسلح، گفت: با این وزارتخانه برای احداث ۵۰۰ هزار واحد توافق کردیم که عملیات اجرایی برای احداث ۲۱۰ هزار واحد مسکن شروع شده است. تا پایان سال بخشی از این واحدها با حضور رییس‌جمهور تحویل صاحبان‌شان می‌شود.

وی از شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن پردیس هیات‌های علمی و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور در بهمن ۱۴۰۲ با حضور رییس‌جمهور سخن گفت.

بذرپاش از تفاهمات اولیه برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی برای ورزشکاران خبر داد و گفت: مسکن خبرنگاران و هنرمندان نیز در دستورکارمان است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم