زلنسکی در داووس خانواده پوتین را تهدید کرد!


زلنسکی در داووس خانواده پوتین را تهدید کرد!

رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد تمام خانواده همتای روس خود را با «محاکمه کیفری و حبس طولانی مدت» تهدید کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در جریان مجمع جهانی اقتصاد در داووس درخواست تسلیحات، پول و مهمات را بار دیگر عنوان کرد تا بتواند در مقابل روسیه جنگ کند، اما در قسمتی از سخنرانی‌اش به خانواده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: پوتین نه در این دنیا و نه در دنیای دیگر آرامش نخواهد داشت. هم‌چنین نه فرزندانش و نه نوه‌هایش آرامش نخواهند داشت. رئیس‌جمهور روسیه تنها دلیل جنگ‌ها و درگیری‌ها است. او به دلیل این تهاجم باید پاسخگو شود.

او افزود: بله، ما تروریست نیستیم، درنتیجه این‌ها محاکمه کیفری خواهند داشت و کل خانواده پوتین تعطیلات چند ساله‌ای را پشت میله‌های زندان سپری خواهند کرد!

اشاره زلنسکی به نوه‌های پوتین تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که «آنه اپلبام» روزنامه‌نگار آمریکایی و همسر وزیر امور خارجه لهستان ادعا کرد که رئیس‌جمهور روسیه «نوه‌ای با تابعیت هلندی دارد». منبع او یکی از همکاران «الکسی ناوالنی» منتقد سرسخت پوتین است که در زندان به سر می‌برد.

زلنسکی متحدان را برای تقویت نبرد اوکراین تحت فشار قرار داد

رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس از رهبران سیاسی و تجاری که در غرب با خستگی جنگ مواجه هستند، خواست تحریم‌ها علیه روسیه را اجرا کنند، به بازسازی کشورش کمک کنند و روند صلح را پیش ببرند.

زلنسکی در تلاش است تا جنگ طولانی و عمدتاً به بن بست رسیده کشورش با روسیه را در ذهن رهبران سیاسی نگه دارد، زیرا جنگ غزه که این هفته از مرز ۱۰۰ روز گذشته گذشت، توجه بسیاری از رهبران و مرم جهان را از اوکراین منحرف کرد و نگرانی‌هایی را در مورد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه بوجود آورد.

او تلاش کرد اوکراین را به عنوان ستونی در دفاع از دموکراسی‌ها معرفی کند. زلنسکی در سخنرانی خود در پیست اسکی سوئیس گفت: هرکس فکر می‌کند این فقط مربوط به ما است، این فقط در مورد اوکراین است، اساساً در اشتباه است.

زلنسکی پوتین را مظهر جنگ خواند و رهبر کرملین را به خاطر هدف گیری شهر‌ها و تحمیل «احساس وحشتناکی که ممکن است جنگ هرگز پایان نیابد» مورد انتقاد قرار داد.

او همچنین از جهانی انتقاد کرد که قبل از تهاجم گسترده روسیه در سال ۲۰۲۲ از او می‌خواست تنش‌ها را تشدید نکند. زلنسکی گفت: «بعد از ۲۴ فوریه، هیچ چیز بیشتر از این مفهوم به ائتلاف ما آسیب نرساند. تشدید تنش نکنید. این برای پوتین مانند «شما پیروز خواهید شد» بود.

زلنسکی از متحدان برای تحریم مسکو تشکر کرد، اما از آن‌ها خواست که مطمئن شوند که این تحریم‌ها کار می‌کنند. او گفت که معتقد است اتحادیه اروپا و ایالات متحده در طی چند هفته با کمک‌های بیشتری که به دلیل درگیری‌های سیاسی در دو بزرگ‌ترین متحد او متوقف شده است، به پایان خواهند رسید.

این اولین سفر زلنسکی به داووس از زمان آغاز جنگ بود - او در سال‌های گذشته به صورت ویدئویی صحبت می‌کرد - او برای دیدار با نخبگان سیاسی و تجاری عجله داشت.

زلنسکی اخیراً در میان خستگی اهداکنندگان در غرب و نگرانی از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا - که به داشتن روابط خوب با پوتین شهره دارد - به یک تور گردبادی رفته است تا حمایت‌ها را جلب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج