ادعای کاخ سفید درباره مذاکره بین حماس و اسرائیل


ادعای کاخ سفید درباره مذاکره بین حماس و اسرائیل

اقتصادنیوز: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن در حال مذاکره برای توافقی جدید درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جان کربی» سخنگوی این شورا گفت مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه برای بررسی موضوع اسرا به دوحه رفته است و واشنگتن در حال مذاکره جدی و فشرده در قطر درباره انعقاد یک توافق دیگر درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین اظهار کرد رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب غزه وارد مرحله جنگ با شدت کم شده است‌.

خبر مرتبط
توافق جدید آمریکا و عراق/ تدوین جدول زمانبندی خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق و مشاور امنیت ملی آمریکا در اجلاس داووس درباره خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق رایزنی کردند.

کربی گفت: ما در حال آماده شدن برای افزایش کمک های بشردوستانه به غزه و تعیین شرایط مناسب برای بازگشت مردم به شمال نوار غزه هستیم.

وی درباره جنبش حماس خاطرنشان کرد این جنبش همچنان تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی است و درباره تکرار حملاتی مشابه حمله هفتم اکتبر تهدید می‌کند.

خبر مرتبط
ادعای آمریکا در داووس/خواهان کاهش تنش در خاورمیانه هستیم!

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: به دنبال جلوگیری از گسترش درگیری و ایجاد شرایط برای کاهش تنش هستیم.



به نقل از سایت خبری النشره، کربی با اشاره به تحولات دریای سرخ تاکید کرد: ما نگفتیم که می‌خواهیم توانایی‌های تهاجمی گروه انصارالله را از بین ببریم. این جنبش یک انتخاب دارند و آنها هنوز زمان دارند تا تصمیم درست بگیرند و آن توقف این حملات بی‌ملاحظه است.

وی با بیان اینکه واشنگتن خواهان توقف حملات در دریای سرخ است، افزود: معتقدیم حملات ما توانایی انصارالله را برای انجام حمله محدود کرده است و در عین حال آمریکا انتظار حملات انتقام‌جویانه از سوی این جنبش را دارد.

کربی همچنین گفت واشنگتن خواهان توقف حملات انصارالله در دریای سرخ است و قصد درگیری با این جنبش را ندارد اما با حملات آن به شکل مناسب مقابله خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!