کاخ سفید: در حال مذاکره برای توافقی جدید درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل هستیم


کاخ سفید: در حال مذاکره برای توافقی جدید درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل هستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه سه شنبه اعلام کرد واشنگتن در حال مذاکره جدی و فشرده در قطر درباره انعقاد یک توافق دیگر درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

کاخ سفید: در حال مذاکره برای توافقی جدید درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل هستیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جان کربی» سخنگوی این شورا گفت مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه برای بررسی موضوع اسرا به دوحه رفته است و واشنگتن در حال مذاکره جدی و فشرده در قطر درباره انعقاد یک توافق دیگر درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین اظهار کرد رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب غزه وارد مرحله جنگ با شدت کم شده است.

کربی گفت: ما در حال آماده شدن برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و تعیین شرایط مناسب برای بازگشت مردم به شمال نوار غزه هستیم.

وی درباره جنبش حماس خاطرنشان کرد این جنبش همچنان تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی است و درباره تکرار حملاتی مشابه حمله هفتم اکتبر تهدید می‌کند.

به نقل از سایت خبری النشره، کربی با اشاره به تحولات دریای سرخ تاکید کرد: ما نگفتیم که می‌خواهیم توانایی‌های تهاجمی گروه انصارالله را از بین ببریم. این جنبش یک انتخاب دارند و آن‌ها هنوز زمان دارند تا تصمیم درست بگیرند و آن توقف این حملات بی‌ملاحظه است.

وی با بیان اینکه واشنگتن خواهان توقف حملات در دریای سرخ است، افزود: معتقدیم حملات ما توانایی انصارالله را برای انجام حمله محدود کرده است و در عین حال آمریکا انتظار حملات انتقام‌جویانه از سوی این جنبش را دارد.

کربی همچنین گفت واشنگتن خواهان توقف حملات انصارالله در دریای سرخ است و قصد درگیری با این جنبش را ندارد، اما با حملات آن به شکل مناسب مقابله خواهد کرد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا