پیشنهاد آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت نجات ملی یمن


پیشنهاد آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت نجات ملی یمن

یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن گفته آمریکا از طریق میانجی عمانی به یمنی‌ها پیشنهاد داده است که اگر حملات خود را در متوقف کنند، آمریکا دولت نجات ملی یمن را به رسمیت خواهد شناخت.

پیشنهاد آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت نجات ملی یمن

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن فاش کرد که مقامات این کشور پیشنهاد آمریکا برای توقف حملات در دریای سرخ به ازای به‌رسمیت شناختن دولت نجات ملی یمن را رد کرده‌اند.

البخیتی که دوشنبه‌شب با شبکه «العربی» مصاحبه می‌کرد، گفت بعد از آن سخنرانی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن که طی آن، خطوط قرمز یمن را برای رژیم صهیونیستی مشخص کرد، آمریکا از طریق میانجی عمانی برای رهبری یمن پیامی ارسال کرد.

این عضو ارشد انصارالله در ادامه گفت: «محتوای این پیام این بود که آمریکا به تمام کشور‌های عربی و اسلامی درباره شرکت در هر گونه اقدام نظامی علیه رژیم صهیونیستی به منظور کمک به غزه هشدار داده است. آن‌ها به ما گفتند که تمام کشور‌ها از دستورات آمریکا پیروی کرده‌اند».

البخیتی ادامه داد پاسخ سید عبدالملک این بود: «بروید به آمریکا بگویید که یمن را از لیست کشور‌هایی که تصمیماتش را به آن‌ها دیکته می‌کند، خط بزند. ما برادرانمان را در فلسطین تنها نخواهیم گذاشت و فورا وارد عمل خواهیم شد».

این عضو انصارالله افزود واشنگتن بعد از این پیام، پیام‌های وسوسه‌کننده دیگری ارسال کرد و از طریق میانجی عمانی به صنعاء پیشنهاد داد که آن‌ها به‌ازای توقف عملیات‌ها علیه اسرائیل و در دریای سرخ، دولت یمن را به رسمیت خواهند شناخت و از تمام بازو‌های منطقه‌ای یا داخلی (در کشور یمن) دست برخواهند داشت که این پیشنهاد نیز از سوی یمن رد شد.

دریای سرخ در پی اعلام حمایت کامل یمنی‌ها از مردم فلسطین به صحنه نبرد آمریکا و نیرو‌های مسلح یمن بدل شده است. ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به هیچ کشتی اسرائیلی اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب و رفتن به فلسطین اشغالی را نمی‌دهد.

آمریکا در حمایت از اسرائیل اخیرا طی حملاتی مناطقی را در یمن مورد حمله قرار داد که ارتش یمن در پاسخ به این حملات، یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد.

پیش از این، شبکه «القاهره الاخباریه» با انتشار تصاویری ماهواره‌ای از بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده بود که به دنبال عملیات‌های ارتش یمن، این بندر برای اولین بار از کشتی خالی شده است و در آن هیچ گونه تخلیه باری انجام نمی‌شود. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی