50 وکیل علیه آمریکا و انگلیس دست به کار می شوند


 50 وکیل علیه آمریکا و انگلیس دست به کار می شوند

منابع رسانه ای امروز سه شنبه از قصد ۵۰ وکیل آفریقای جنوبی برای شکایت از آمریکا و انگلیس بابت مشارکت در جنایات اسرائیل در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، ۵۰ نفر از وکلای اهل آفریقای جنوبی اعلام کردند که قصد دارند از واشنگتن و لندن به علت همدستی در جنایات ارتش اشغالگر اسرائیل شکایت کنند.

این درحالی است که هم اکنون پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه روی میز دادگاه دیوان دادگستری بین المللی در لاهه هلند قرار دارد.

خبر مرتبط
افشای هویت همکار جاسوس اسرائیلی کشته شده در حمله موشکی سپاه + جزئیات

اقتصادنیوز : منابع خبری از کشته شدن تاجر دیگر عراقی که همکار پیشرو دزایی بوده و با موساد ارتباط داشته است خبر دادند.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

یک مسئول در وزارت خارجه آفریقای جنوبی روز دوشنبه گفت: شکایت از رژیم صهیونیستی زیربنای قانونی دارد و اطمینان داریم رای دادگاه بین المللی به سود فلسطین صادر خواهد شد.

این مقام مسئول وزارت خارجه آفریقای جنوبی در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: امیدواریم دیوان بین المللی حکم برقراری آتش بس در نوار غزه را تا ۱۰ روز آینده صادر کند.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار و صد نفر و شمار زخمی ها به ۶۰ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافته است.​

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن