کره شمالی دشمن شماره یک خود را معرفی کرد !


 کره شمالی دشمن شماره یک خود را معرفی کرد !

اقتصادنیوز :به دنبال اظهارات رهبر کره‌شمالی مبنی بر اینکه کره‌جنوبی «کشور دشمن شماره یک» پیونگ‌یانگ است، پارلمان کره‌شمالی به سرعت نهادهای مرتبط با اتحاد مجدد و گردشگری دوجانبه را منحل می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه دولتی کره شمالی روز سه شنبه گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار تغییر قانون اساسی شد تا اطمینان حاصل شود که کره جنوبی به عنوان «دشمن اصلی» دیده می‌شود و هشدار داد که کشورش قصد ندارد در صورت وقوع جنگ از جنگ جلوگیری کند.

او در سخنرانی خود در مجلس عالی خلق، پارلمان کره شمالی گفت قانون اساسی باید اصلاح شود تا به مردم کره شمالی آموزش داده شود که کره جنوبی «دشمن اصلی و ثابت» است و قلمرو کره شمالی را جدا از کره جنوبی تعریف کند.

خبر مرتبط
شلیک موشک بالستیک کره شمالی خبر ساز شد

اقتصادنیوز : کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده که نخستین پرتاب موشکی در ماه جاری میلادی است.

دولت کره‌شمالی سخنان کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی مبنی بر غیرممکن بودن اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با سئول را دنبال کرده و در همین رابطه سازمان‌های دولتی که در چنین تلاش‌هایی دخیل بودند، منحل می‌شوند و این کشور برای معرفی کره‌جنوبی به‌عنوان دشمن اصلی پیونگ‌یانگ آماده می‌شود.

خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای امروز سه‌شنبه گزارش داد که پارلمان فورا موافقت کرد تا آژانس‌هایی را که در ترویج اتحاد مجدد با کره‌جنوبی و گردشگری بین کره‌ای نقش داشتند، منحل شوند.

کیم با استناد به ادعاهایی مبنی بر اینکه سئول به دنبال فروپاشی پیونگ‌یانگ برای تسلط بر کره‌شمالی است، نتیجه‌گیری خود را تکرار کرد که اتحاد مجدد دو کره دیگر امکان‌پذیر نیست. اظهارات او به دنبال بیانیه‌ای در اواخر دسامبر بود مبنی بر اینکه رویکرد پیونگ‌یانگ برای اتحاد مجدد براساس «یک کشور، دو نظام» کاملا مخالف هدف سئول برای «اتحاد از طریق جذب» است.

به گزارش راشا تودی، رهبر کره‌شمالی می‌گوید که آمریکا به دنبال رویارویی نظامی در شبه‌جزیره کره است و اساسا کره‌جنوبی را به یک پایگاه نظامی و «دولت تابع استعماری» تبدیل کرده است. او روز دوشنبه هشدار داد که درگیری نظامی ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد.

کی‌سی‌ان‌ای به نقل از کیم جونگ اون گزارش داد: «ما خواهان جنگ نیستیم، اما قصد اجتناب از آن را نداریم. اگر دشمنان ما را تحریک نکنند، هرگز به‌طور یک‌جانبه جنگ به راه نمی‌اندازیم. دشمنان هرگز نباید این را به‌عنوان ضعف ما تلقی کنند.»

او تاکید کردکه مردم کره جنوبی نباید دیگر به عنوان هموطن خوانده شوند و خواستار قطع همه ارتباطات بین کره و تخریب یک بنای تاریخی برای اتحاد مجدد در پیونگ یانگ شد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، در جلسه کابینه گفت که پیونگ یانگ به دلیل نامیدن کره جنوبی به عنوان کشور متخاصم، «ضد ملی» است.

پیشتر باب کارلین، مقام سابق وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار گزارشی مدعی شد که وضعیت در شبه‌جزیره کره اکنون خطرناک‌تر از هر زمان دیگری از ژوئن ۱۹۵۰ شده، زمانی که جنگ کره آغاز شد.

او ادعا کرد: «کیم جونگ اون مانند پدربزرگش در سال ۱۹۵۰ تصمیمی استراتژیک برای رفتن به جنگ گرفته است. ما نمی‌دانیم کیم چه زمانی و چگونه قصد دارد ماشه را بکشد، اما خطر در حال حاضر بسیار فراتر از هشدارهای معمول است.»

ایالات متحده و کره‌جنوبی در سال گذشته میلادی مانورهای نظامی مشترک خود را افزایش دادند، در حالی که کره‌شمالی یک سری آزمایش‌های موشکی انجام داده است. طبق گزارش‌ها، پیونگ‌یانگ روز یکشنبه یک موشک بالستیک سوخت جامد مجهز به کلاهک مافوق صوت را آزمایش کرد. وزارت دفاع کره‌جنوبی این شلیک موشکی را محکوم کرد و متعهد شد که اگر پیونگ‌یانگ مرتکب «تحریک مستقیم» شود، «پاسخ قاطع» خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا