تجارت دوجانبه پاکستان با افغانستان به حالت تعلیق درآمد / تشدید قوانین مرزی


تجارت دوجانبه پاکستان با افغانستان به حالت تعلیق درآمد / تشدید قوانین مرزی

تشدید قوانین مرزی پاکستان با افغانستان بار دیگر تجارت میان دو کشور را متوقف کرده و این درحالی است که مسوولان پاکستانی هرگونه تردد اتباع افغانستانی از جمله رانندگان را به داشتن گذرنامه معتبر و روادید پاکستان مشروط کرده‌اند.

تجارت دوجانبه پاکستان با افغانستان به حالت تعلیق درآمد / تشدید قوانین مرزی

به گزارش راهبرد معاصر؛ تنش‌ها در گذرگاه طورخم واقع در شمال غرب پاکستان با نیرو‌های مرزبانی افغانستان منجر به تعلیق تجارت و بسته شدن گذرگاه مرزی شده است.

با گذشت سه روز از بسته شدن مرز دو همسایه، گزارش‌ها حکایت از بی نتیجه بودن مذاکرات میان مسوولان مرزی پاکستان و نیرو‌های طالبان افغانستان دارد. اسلام‌آباد بر تصمیم خود مبنی بر داشتن گذرنامه معتبر توسط اتباع افغانستانی از جمله رانندگان کامیون‌های تجاری از مبدأ این کشور و روادید پاکستانی پافشاری می‌کند.

اواسط ماه گذشته نیز گذرگاه مرزی «طورخم» به دلیل تنش‌ها میان نیرو‌های پاکستان با مرزبانان طالبان افغانستان بسته شد.

پاکستان همچنان در حال اخراج اتباع افغانستانی غیرمجاز است و این وضعیت با توجه به گلایه اسلام‌آباد از کابل برای عدم همکاری جهت سرکوب عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و همزمان خشم طالبان افغانستان از تصمیم دولت اسلام‌آباد علیه اتباع آن کشور سبب تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده است.

دولت پاکستان دهم آبان‌ماه امسال اعلام کرد که از این پس تردد اتباع افغانستانی به پاکستان فقط با گذرنامه و داشتن روادید رسمی پاکستان امکان پذیر است و اتباع پاکستانی نیز باید همین روند را برای سفر به افغانستان طی کنند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403