ممنوعیت فعالیت حزب‌التحریر در انگلیس


ممنوعیت فعالیت حزب‌التحریر در انگلیس

وزیر کشور انگلیس امروز (دوشنبه) لایحه‌ای را به پارلمان این کشور ارائه کرد که براساس آن سازمان «حزب‌التحریر» به فهرست نهاد‌های به اصطلاح تروریستی این کشور اضافه شود.

ممنوعیت فعالیت حزب‌التحریر در انگلیس

به گزارش راهبرد معاصر؛ در صورت موافقت پارلمان، این لایحه در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ لازم الاجرا خواهد شد و این بدان معناست که عضویت، دعوت به حمایت و نمایش نشان حزب التحریر در مکان‌های عمومی جرم تلقی خواهد شد.

جیمز کلورلی وزیر کشور انگلیس در این باره، به حمایت حزب‌التحریر از عملیات طوفان‌الاقصی اشاره و ادعا کرد که این گروه، «یک تشکیلات یهودستیز است که به طور فعال تروریسم را ترویج و تشویق می‌کند.»

وی مدعی شد: تحریم این گروه باعث می‌شود هرکسی که به آن تعلق دارد و از آن‌ها حمایت کند، مجازات بشود. این اقدام، توانایی حزب التحریر را برای فعالیت (در انگلیس) محدود می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، حزب التحریر یک گروه سیاسی بین‌المللی است که در سال ۱۹۵۳ تأسیس شد. مقر این حزب در لبنان است و در ۳۲ کشور از جمله بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا فعالیت می‌کند.

تام توگندهات معاون وزیر کشور انگلیس که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، در همین پیوند ادعا کرد: حزب التحریر آشکارا تروریسم را تشویق و ترویج می‌کند. ابراز خرسندی آن‌ها از حملات هولناک حماس به اسرائیل، شرم‌آور است. ما قاطعانه برابر یهودستیزی و نفرت علیه جامعه یهودی در بریتانیا ایستاده ایم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حزب التحریر در چندین کشور ممنوع اعلام شده است، افزود: این لایحه طی این هفته در پارلمان مورد بحث قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب، حزب التحریر هشتادمین سازمانی خواهد بود که در بریتانیا ممنوع می‌شود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان