آمارها به خاطر تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی تکان خورد


آمارها به خاطر تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی تکان خورد

تماشاگران فوتبال آرژانتین در سال 2023، آمارهای شگفت‌انگیزی را ثبت کردند.

حدود بیشتر از یک سال از قهرمانی آرژانتین و لیونل مسی در جام جهانی 2022 می‌گذرد و این قهرمانی در فوتبال آرژانتین در سال 2023 با یک رکوردشکنی بسیار قابل توجه همراه بوده است. در مجموع دربی‌های ریورپلاته و بوکا جونیورز 370 هزار تماشاگر بازی‌ها را از نزدیک تماشا کردند تا پس از سال 1997 این عدد از 300 هزار نفر تغییر کند.

در شرایطی که در سال‌های قبل لیگ آرژانتین با سکوهای خالی ورزشگاه روبه‌رو شده بود، به‌صورت میانگین در طی یک سالی که گذشت در بازی‌های آرژانتین 98 درصد ورزشگاه پر شد و در لیگ آرژانتین 79 درصد ورزشگاه‌ها پر شده بود تا یک رکورد جدید در تاریخ فوتبال آرژانتین ثبت شده باشد. بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی فوتبال آرژانتین در طی یک سال گذشته متوجه شدند مخاطبانشان بسیار بیشتر شده و از طرف دیگر فوتبال آرژانتین در مجموع تمام پلتفرم‌ها به 95 میلیون دنبال کننده رسیده و جامعه شناسان آرژانتینی معقتد هستند این عدد صرفا یک دلیل دارد و آن هم قهرمانی آرژانتین با لیونل مسی در جام جهانی 2022 قطر است.

همچنین در پی این اتفاق خاویر مایلی، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین با مساعدت وزارت ورزش آرژانتین شرایطی را به وجود آوردند تا باشگاه‌ها بتوانند به شرکت‌های خصوصی تبدیل شوند چرا که تا پیش از این باشگاه‌ها با کمک مردم به‌صورت مدنی و غیرانتفاعی فعالیت می‌کردند. این اتفاق موجب توسعه زیر ساخت‌های فوتبال در این کشور می‌شود چرا که در بیانیه اخیر فدراسیون فوتبال آرژانتین درباره این موضوع نوشت: باشگاه‌های فوتبال در آرژانتین نقشی فراتر از یک ورزش دارند و نمی‌توان تاثیر فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی این تیم‌ها را نادیده گرفت. ما به شما کمک می‌کنیم تا از این فرصت تجاری نهایت استفاده را ببرید تا دولت آرژانتین بتواند مردم را در یک جامعه واحد شاداب نگه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه