استقبال گسترده از تیم حقوقی پرونده «نسل کشی اسرائیل» در آفریقای جنوبی


استقبال گسترده از تیم حقوقی پرونده «نسل کشی اسرائیل» در آفریقای جنوبی

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در بازگشت از لاهه در فرودگاه مورد استقبال انبوهی از مردم این کشور قرار گرفت.

استقبال گسترده از تیم حقوقی پرونده «نسل کشی اسرائیل» در آفریقای جنوبی

تیم حقوقی آفریقای جنوبی که اوایل این هفته پرونده نسل کشی خود علیه رژیم صهیونیستی را در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) ارائه کرده بود، پس از بازگشت از لاهه در فرودگاه ژوهانسبورگ با تشویق و تمجید مورد استقبال قرار گرفت.

ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که انبوهی از هواداران در فرودگاه بین‌المللی OR Tambo برای استقبال از این تیم حقوقی تجمع کرده بودند. بسیاری از تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچمهای آفریقای جنوبی و فلسطین حمایت خود را از این پرونده نشان دادند و با سر دادن شعارهای «فلسطین آزاد» از مردم غزه حمایت کردند. استقبال کنندگان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «همه قهرمانان شنل نمی‌پوشند».

به گزارش راهبرد معاصر، تمبکا انگوکایتوبی یکی از وکلای آفریقای جنوبی در این پرونده در اظهاراتی در میان استقبال کنندگان گفت: «مبارزه ادامه دارد. این یک اپیزود از یک مبارزه طولانی علیه حدود 75 سال اشغال است... این هفته یک اپیزود مهم را رقم زدیم، اما نقطه اوج آن نبود. این یک نقطه عطف بسیار مهم در نگاه کردن جهان به موضوع از دریچه حقوقی بود، اما مبارزه کلی فراتر از این ادامه خواهد داشت... ما بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم بخش بسیار کوچکی از مبارزه شجاعانه مردم فلسطین باشیم.

هزاران نفر از ساکنان شهر ژوهانسبورگ نیز، روز شنبه در برابر کنسولگری آمریکا در این شهر تجمع کرده و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

تظاهرات کنندگان تاکید داشتند که آمریکا در حال تامین هزاران تن از تسلیحات برای رژیم صهیونیستی از ابتدای آغاز جنگ بوده و آمریکا را همدست رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه دانستند.

«روشان دادو» یکی از سران جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در جمع تظاهرات کنندگان گفت: «تا زمانی که این اطمینان حاصل شود که آتش‌بس در نوار غزه حاصل شده و کمک‌های بشردوستانه کافی به آنجا رسیده، تجمع ما در اینجا ادامه خواهد داشت».

اولین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل بابت نسل‌کشی در غزه روز پنج شنبه گذشته برگزار شد.

نماینده آفریقای جنوبی در این دادگاه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی، سیاست‌های آپارتاید را در قبال فلسطینیان نوار غزه اجرا می‌کند.

نماینده آفریقای جنوبی همچنین تصریح کرد: «اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک، مردم فلسطین را آواره و پراکنده کرده و از روی عمد حق بین‌المللی آن‌ها برای تعیین سرنوشتشان را سلب کرده است...ما به طور خاص نگران قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل هستیم که به دنبال آپارتاید کردن مردم فلسطین است».

آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد.

در این شکایت‌نامه که در ۸۴ صفحه تنظیم شده آفریقای جنوبی تصریح کرده که اسرائیل مفاد «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» را نقض کرده است.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی امروز جمعه گفت که اسرائیل برای رد شکایت مطرح‌شده توسط آفریقای جنوبی در خصوص نسل‌کشی در غزه «به طرز مفتضحانه‌ای» شکست خورده است.

رونالد لامولا گفت: «ما اطمینان خاطر داریم که ما شکایت متقاعدکننده‌ای را مطرح کرده‌ایم که جزئیات جنایی‌ آن توسط وکلایمان تشریح شده است و اسرائیل امروز به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورده است.»/ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو