نتیجه بازی تیم ملی فوتبال امارات و هنگ کنگ در جام ملتهای آسیا 2023


نتیجه بازی تیم ملی فوتبال امارات و هنگ کنگ در جام ملتهای آسیا 2023

در اولین مسابقه از گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، تیم ملی امارات موفق شد با نتیجه 3 بر 1 هنگ‌کنگ را از پیش بردارد.

رقابت‌های گروه سوم جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ سرانجام فعالیت خود را آغاز کرد؛ آن‌هم در حالی‌که در پایان دور نخست مسابقات گروه اول، تیم ملی قطر تنها تیم برنده این گروه بود و نبرد تیم‌های ملی چین و تاجیکستان برنده نداشت. در گروه دوم هم اتفاقی مشابه گروه نخست رخ داد و تیم ملی استرالیا، تنها تیم برنده این گروه در روز اول بود و نبرد تیم‌های ملی ازبکستان و سوریه با تساوی بدون گل به پایان رسید. جالب آنکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده، اولین مسابقه از گروه چهارم پیش از آغاز به کار فعالیت گروه سوم برگزار شد که تیم ملی ژاپن با نتیجه 4 بر 2 ویتنام را از پیش برداشت.

هواداران فوتبال در ایران چشم‌انتظار برگزاری اولین مسابقه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2023 بودند اما پیش از رویارویی شاگردان امیر قلعه‌نویی و تیم ملی فلسطین، دیگر مسابقه گروه سوم رقابت‌ها میان تیم‌های ملی امارات و هنگ‌کنگ به انجام رسید. اماراتی‌ها در یازدهمین حضورشان در جام ملت‌های آسیا به دنبال ثبت یک شروع موفق با هدایت پائولو بنتو بودند و در آن‌سوی میدان هم تیم ملی هنگ‌کنگ بعد از 13 دوره غیبت در این رقابت‌ها، به دنبال ثبت یک بازگشت باشکوه به مسابقات جام ملت‌های آسیا بود.

نتیجه بازی تیم ملی فوتبال امارات و هنگ کنگ در جام ملتهای آسیا 2023
اماراتی‌ها و دشت اولین 3 امتیاز

2 تیم با قضاوت محمدتقی الجعفری، داور اهل کشور سنگاپور کار خود را از ساعت 18 به وقت تهران در ورزشگاه خلیفه آغاز کردند. شاگردان پائولو بنتو در تیم ملی امارات بازی را مالکانه آغاز کردند و با گردش توپ در تلاش برای رسیدن به خط دروازه تیم ملی هنگ‌کنگ بودند و در نقطه مقابل، هنگ‌کنگی‌ها چشم به استفاده از ضدحملات دوخته بودند. در شرایطی‌که شاگردان بنتو در استفاده از موقعیت‌های ایجاد شده ناموفق بودند سرانجام خطای هند اولیور گربیگ باعث شد تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان بدهد. البته که در ابتدا، داور سنگاپوری اعتقادی به پنالتی نداشت اما بعد از بررسی صحنه توسط (VAR)، تصمیم الجعفری تغییر داد تا اولین پنالتی جام ملت‌های آسیا 2023 به نام تیم ملی امارات به‌ثبت برسد.

سلطان عادل ستاره باتجربه اماراتی‌ها موفق شد از روی نقطه پنالتی برای تیمش گل بزند و بعد از گل او، فابیو لیما این فرصت را داشت تا اختلااف 2 تیم را به عدد 2 برساند اما شوت دیدنی او به تیرک دروازه تیم ملی هنگ‌کنگ برخورد کرد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله شاگردان بنتو به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم، هنگ‌کنگی‌ها با آرایشی تهاجمی پا به میدان مسابقه گذاشتند و به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که در دقیقه 49، چان سیو کووان از تعلل خط دفاعی تیم ملی امارات استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند.

شاگردان بنتو که به دنبال هر 3 امتیاز مسابقه امروز بودند، بعد از دریافت گل به سرعت آرایشی تهاجمی به خود گرفتند و توانستند خیلی زود به گل برتری برسند؛ به‌طوری‌که بعد از ثبت 2 مهار زیبا از یاپ هونگ فای، سرانجام زاید سلطان در مقابل دروازه خالی به توپ رسید و توانست زننده گل دوم تیم ملی امارات باشد. بعد از گلزنی سلطان، بازی جذاب و پرموقعیت دنبال شد و هر 2 تیم فرصت‌هایی برای رسیدن به گل داشتند که فرصت‌سوزی بازیکنان هنگ‌کنگ باعث شد تا برتری اماراتی‌ها حفظ شود.

اماراتی‌ها در وقت‌های تلف شده مسابقه بازهم صاحب ضربه پنالتی شدند که این‌بار یحیی الغسانی مهاجم 25 ساله اماراتی‌ها که به عنوان یار جانشین وارد ترکیب این تیم شده بود، در دقیقه (5+90) توانست خلاف جهت حرکت یاپ هونگ فای توپ را به تور دروازه تیم ملی هنگ‌کنگ برساند تا نتیجه بازی 3 بر یک شود. در ادامه مسابقه جذاب امشب، تعلل خط دفاعی امارات باعث شد تا یک فرصت ایده‌آل گلزنی نصیب هنگ‌کنگی‌ها شود که اودبولوزور در دقیقه (11+90) موفق شد گل دوم تیمش را به‌ثمر برساند اما گل او بعد از بررسی صحنه توسط (VAR) مردود اعلام شد تا در پایان یک دوئل جذاب و پراتفاق، تیم ملی امارات بردی 3 بر یک را مقابل هنگ‌کنگ به‌دست آورد. بعد از برتری 3 بر 2 شاگردان پائولو بنتو در تیم ملی امارات، از ساعت 21 به وقت تهران در دیگر مسابقه گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023، تیم‌های ملی ایران و فلسطین به مصاف هم خواهند رفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط