شگفتانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در راه است | واریز حقوق و مستمری دی 1402


شگفتانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در راه است | واریز حقوق و مستمری دی 1402

مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی که در سال جاری افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کردند و به طور کلی نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد رشد در مستمری خود را داشتند، اکنون باید منتظر افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی سال آینده باشند. این میزان افزایش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که اخیرا توسط کمیسیون اجتماعی تصویب شد، قرار داده شده است.

با توجه به اینکه مددجویان تحت پوشش این دو نهاد همچنان آسیب‌پذیرتر نسبت به افزایش ناگهانی قیمت‌ها هستند، دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز افزایش مستمری‌ها را در نظر گرفته است. طبق اعلام کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اعضای این کمیسیون به افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افزایش ۶۰ درصدی مستمری معلولین شدید و خیلی شدید رأی مثبت داده‌اند. برای تایید نهایی این مصوبه، آن به صحن علنی مجلس و شاید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

دولت سیزدهم با هدف کاهش فقر و رعایت عدالت در میان اقشار کم‌برخوردار، برنامه‌هایی را در دو سال اخیر اجرا کرده است. یکی از اهداف این برنامه‌ها، هدفمندی یارانه‌ها و تامین نیازهای ضروری مخاطبان، از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و اقشار کم‌درآمد بود. دولت به تدریج برنامه امنیت غذایی و تأمین نیازهای ضروری را در قالب کالابرگ برای این گروه‌ها اجرا کرد.

مجلس شورای اسلامی نیز در کنار حمایت از برنامه‌های دولت، اقدام به تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته نمود. برای تأمین منابع مورد نیاز واریز به حساب مددجویان، دولت در دو مرحله شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی را اجرا کرد. در نیمه نخست امسال، مستمری با افزایش ۲۰ درصدی و در نیمه دوم، افزایش مابقی نسبت به مرحله قبلی اجرا شد.

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، برای سال آینده افزایش ۳۰ و ۶۰ درصدی مستمری مددجویان در نظر گرفته شده است.

شگفتانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در راه است | واریز حقوق و مستمری دی 1402

دولت سیزدهم از بودجه عمومی کشور برای تأمین مستمری مددجویان استفاده می‌کند و افزایش مستمری‌ها نیز در جهت کاهش فقر و تسهیل در زندگی این افراد اتخاذ می‌شود. با افزایش مستمری‌ها، مددجویان قادر به تأمین نیازهای روزمره خود و خانواده‌هایشان بهتر خواهند بود و بهبودی قابل توجهی در شرایط زندگی خواهند داشت.

این تصمیم نشان از توجه و تلاش دولت برای اجرای سیاست‌های اجتماعی عدالت‌محور و کاهش نابرابری‌های اجتماعی دارد. افزایش مستمری مددجویان باعث می‌شود تا این افراد دست برای بهبود شرایط خود بیشتری داشته باشند و به شکلی جدی‌تر در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود شرکت کنند.

امیدواریم که این تصمیم بتواند بهبودی قابل‌توجهی در زندگی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ایجاد کند و به کاهش بیشتر فقر و نابرابری‌های اجتماعی کمک کند.

واریزی مابه التفاوت مستمری مددجویان در دی ماه

بر اساس تازه ترین اخبار رسیده امروز یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ مابه التفاوت ۲۰ درصدی مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد واریز شد.

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان در دی ماه واریز شد.

روز گذشته هم زمان واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که در نیمه اسفندماه است مشخص شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان