برگزاری آیین بزرگداشت پدر موسیقی نوین ایران در فرهنگسرای اندیشه


برگزاری آیین بزرگداشت پدر موسیقی نوین ایران  در فرهنگسرای اندیشه

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، این مراسم با حضور نادر مشایخی ، میلاد کیایی، علیرضا میرعلینقی و بهنام موحدان، از موسیقی‌دانان و پژوهشگران موسیقی همراه است که پیرامون...

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، این مراسم با حضور نادر مشایخی ، میلاد کیایی، علیرضا میرعلینقی و بهنام موحدان، از موسیقی‌دانان و پژوهشگران موسیقی همراه است که پیرامون جایگاه، اندیشه، آثار و خدمات فرهنگی و علمی و اجتماعی علینقی وزیری، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

سخنرانی تنی چند از مقامات فرهنگی کشور و تکنوازی سنتور سوده آقاملائی، اجرای ارکستر وزیری به سرپرستی، تنظیم و تکنوازی ویلن فرشید فرهمند و اجرای برخی از مارش‌ها و اپرت‌ها و قطعات موسیقایی استاد وزیری، از دیگر بخش‌های این رویداد است. پخش گوشه‌هایی از مستند کلنل به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهنام موحدان نیز از دیگر جذابیت‌های مراسم بزرگداشت پدر موسیقی نوین ایران است.

علینقی وزیری (۹ مهر ۱۲۶۵ – ۱۸ شهریور ۱۳۵۸) که به کلنل وزیری نیز مشهور است، موسیقی‌دان ایرانی و از پیشگامان آهنگسازی برای اجرای ارکستری موسیقی ایرانی بود. وی به جهت تأثیرات عمده‌ای که بر موسیقی سنتی ایران گذاشت، از جمله ایجاد روشی برای نت‌نویسی و شیوه‌ی تدوین ردیف شهرت دارد.


برگزاری آیین بزرگداشت پدر موسیقی نوین ایران  در فرهنگسرای اندیشه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا