پارلمان عراق: مصوبه خروج ائتلاف از عراق ثابت است


پارلمان عراق: مصوبه خروج ائتلاف از عراق ثابت است

پارلمان عراق بار دیگر بر مصوبه خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرد و گفت که این تصمیم ثابت است و تغییر نخواهد کرد.

پارلمان عراق: مصوبه خروج ائتلاف از عراق ثابت است

به گزارش راهبرد معاصر، «محسن المندلاوی» جانشین رئیس پارلمان عراق گفت مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از خاک عراق «یک مصوبه اصولی و ثابت» که تغییر نخواهد کرد.

طبق بیانیه امروز (یکشنبه) روابط عمومی پارلمان عراق، المندلاوی روز گذشته در آغاز جلسه پارلمان این سخنان را مطرح کرده و گفته است: «مصوبه مجلس نمایندگان درباره پایان دادن به حضور نیرهای ائتلاف بین‌المللی در عراق، یک تصمیم اصولی و ثابت است که از مقبولیت ملت و دولت عراق برخوردار بوده است».

پارلمان عراق در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به دنبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق با تصویب مصوبه‌ای دولت این کشور را ملزم کرده بود نیروهای بیگانه را از عراق خارج کند و توافق امنیتی با آمریکا را ملغی نماید.

جانشین رئیس پارلمان عراق در ادامه سخنانش همچنین از نخست‌وزیر این کشور خواست که این مصوبه را اجرایی کند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریستی را توسعه دهد.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق چند روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفته بود که عراق در تلاش است تا نیروهای ائتلاف بین‌المللی را به‌شکلی سریع و سازمان‌دهی‌شده از کشور خارج کند.

نخست‌وزیر عراق با آنکه در این مصاحبه حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق در شرایط جنگی کنونی در نوار غزه را بی‌ثبات‌کننده خوانده بود؛ اما اشاره‌ای به زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق نکرده بود.

علی‌رغم مصوبه پارلمان عراق درباره خروج تمام نیروهای بیگانه از خاک این کشور، آمریکا همواره مدعی بوده است که دولت عراق از نیروهای این کشور بخصوص نیروهای مستشاری آمریکا درخواست کرده برای آموزش و مشاوره‌دهی به نظامیان عراقی در این کشور بمانند.

نیروهای آمریکایی طی هفته‌های گذشته بارها توسط مقاومت اسلامی عراق هدف حمله قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق که این حملات را در حمایت از مردم فلسطین انجام داده است، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم اسرائیل به غزه می‌داند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی