موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها


موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها

شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه‌هایی که وزارت کشور پیشنهاد کرده بود، موافقت کرد.

موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها

به گزارش راهبرد معاصر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری از موافقت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد.

پیش بینی 65 هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات اسفند

وزارت کشور پیش از این اعلام کرده بود که برای انتخابات پیش رو ۶۵ هزار شعبه اخذ رای پیش بینی شده که براساس قانون جدید انتخابات، در حدود ۸ هزار شعبه دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات باید به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شود.

برگزاری انتخابات الکترونیکی از مواردی بود که در قانون جدید انتخابات از سوی مجلس بر عهده وزارت کشور گذاشته شد. اول مرداد سال جاری بود که هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از تائید قانون جدید انتخابات در این شورا خبر داد. بر همین اساس مشخص شد که انتخابات اسفندماه با قانون جدید برگزار خواهد شد.

بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند برگزاری الکترونیکی انتخابات باعث صرفه جویی اقتصادی و کاهش چشمگیر هزینه ها، سهولت در رأی دادن، تسریع در شمارش آرا و حضور و مشارکت بیشتر رأی‌دهندگان خواهد شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این مدت جلسات متعددی با وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک داشتیم که این جلسات در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی برگزار شد که بعضی از جلسات در صحن هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات برگزار شد.

طحان نظیف گفت که تاکید ما بر رعایت قانون و پاسداری از رأی و اراده مردم در این مدت بوده‌ است.

گفتنی است وزارت کشور اخیرا پیشنهادات خود درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه ها را به شورای نگهبان ارائه کرده بود.

موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در چارچوب مشخص‌شده در ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضبا...