انگلیس آماده حمله جدید علیه حوثی‌ها


انگلیس آماده حمله جدید علیه حوثی‌ها

وزیر امور خارجه انگلیس در مقاله‌ای از آمادگی این کشور برای حمله دوباره به انصارالله یمن خبر داد.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که کشورش آماده است تا در صورت ادامه حملات انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ، حمله دیگری به مواضع آن‌ها در این کشور انجام دهد.

کامرون در مقاله‌ای که برای تلگراف نوشت، ادعا کرد که اگر به انصارالله اجازه داده شود «مانع عبور کشتی‌ها از دریای سرخ شود، زنجیره‌های تأمین حیاتی تهدید می‌شوند و قیمت‌ها در انگلیس و در سراسر جهان افزایش می‌یابد».

علاوه بر این، وزیر امور خارجه ادعا کرد که حملات روز پنجشنبه به اهداف انصارالله که توسط نیرو‌های آمریکایی و انگلیس انجام شد، تا حدودی توانایی حوثی‌ها را تضعیف کرد.

علاوه بر این، او بار دیگر مدعی که انگلیس «همیشه از آزادی ناوبری دفاع خواهد کرد؛ و مهمتر از همه، ما آماده خواهیم بود تا سخنان را با عمل حمایت کنیم.»

انگلیس آماده حمله جدید علیه حوثی‌ها

پیشتر، دفتر «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در پی حملات هوایی که کشورش به همراه آمریکا و مشارکت متحدان دیگر علیه مواضع نظامی در چند استان یمن انجام داد ادعا کرد این حملات طبق قوانین بین‌المللی به دلیل حملات به کشتی‌ها از جمله کشتی‌هایی با پرچم انگلیس در دریای سرخ، «مجاز» محسوب می‌شوند!

ارتش‌های آمریکا و انگلیس اوایل روز جمعه چندین حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی