فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است


فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

رئیس‌جمهور گفت: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اولین کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری که صبح امروز یک شنبه ۲۴ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران آغاز به کار کرد، گفت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است و یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب ارتقای احترام‌ متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر است است و تحکیم اخوت بین امت اسلامی از دیگر کارکردهاست‌.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز مسئله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

رئیسی تاکید کرد: تفکر و جریان ایستادگی و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکل گرفت، تفکری بود که در مقابل زیاده خواهی و ظلم و تعدی تنها راه "مقاومت و ایستادگی" است.

وی با بیان اینکه تنها منطق در مقابل طرف مقابل مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگرجریان ظالم‌منطق، گفت و گو و مذاکره را برنمی تابد تنها منطق در برابر او قدرت و ایستادگی و مقاومت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بارها بدون‌لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.

رئیسی با تاکید براینکه باید به اِشغال پایان داده شود و اِشغال‌گر مورد مجازت و کیفر قرار گیرد و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اِشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت. کدام‌نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال مالکیت و مشروعیت بیاورد!

فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

وی گفت: پرچم دفاع از فلسطین را امام(ره) برافراشت و رهبری فرزانه انقلاب نسبت به فلسطین در این سال‌ها ذره‌ای عقب نشینی نکردند و همواره به کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند تاکید کردند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امنیت ساز نیست نه برای کشورهای منطقه و نه برای رژیم صهیونیستی.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون کسی در جهان جرات می‌کند سخن از عادی سازی بگوید کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کردند می‌توانند جلوی مردم و امت‌شان، سر خود را بلند کنند؟

تکمیل می‌شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا