مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم


مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

به گزارش رکنا، روز چهارشنبه 24 فروردین 1401، خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پروژه طرح نهضت ملی مسکن اسلامشهر با یک جانمایی خوب در محله واوان اسلامشهر و با مصالح و کیفیت خوب در حال اجرا است، این در حالی است که علی رغم پرداخت موارد قانونی شهرداری اسلامشهر، هنوز این پروژه پروانه ساختمانی ندارد.

طبق گفته این مقام مسئول ابتدای فرودین 1401، پروژه 800 واحدی شهید سلیمانی در منطقه واوان، شرکت آریا عمران پارس با 600 واحد مسکونی و پیشرفت 11 درصدی و شرکت شهاب سازه با 200 واحد مسکونی و پیشرفت 19 درصدی مراحل پیشرفت را به صورت پلکانی طی کرده و 120 واحد در مرحله سقف بوده و سایر واحدها نیز در دست ساخت بود.

این در حالی است که بعد از 4 سال پروژه هایی که تقریبا در یک زمان مشخص کار خود را آغاز کردند، یک پروژه حدود 40 درصد و دیگری 95 درصد پیشرفت داشته است و متقاضیان می گویند قرار است ایام دهه فجر برخی پروژه های نیمه کاره را به اسم پروژه های رو به تکمیل به مردم و رسانه ها نشان دهند.

پروژه 600 واحدی طرح نهضت ملی مسکن اسلامشهر، واوان، بلوار ولیعصر

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

یکی از متقاضیان پروژه 600 واحدی واوان شرکت آریا عمران پارس به خبرنگار رکنا گفت: سال 98 در طرح مسکن ملی اسلامشهر ثبت نام کردم و اولین آورده خود را سال 99 واریز کرده و تا امروز 240 میلیون تومان آورده ما بوده است. پروژه ای که طبق پیش نویس قرارداد، قرار بود دو ساله تحویل ما شود، با کم کاری شرکت پیمانکار هنوز 40 درصد هم پیشرفت ندارد.

او با ادعای اینکه شرکت پیمانکار بدهکار بانکی بوده است، گفت: ما متقاضیان پروژه واوان 600 واحدی شرکت آریا عمران پارس، روز سه شنبه مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تجمع کردیم و دلیل تجمع ما این بود که چرا باید آورده بیشتری نسبت به پروژه شهاب سازه بپردازیم و کوتاهی از پیمانکار است. مسئولان مسکن ملی این اداره گفتند که پیمانکار یعنی شرکت آریا عمران پارس به دلیل بدهی های قبلی نتوانسته وام بانکی بگیرد و به همین دلیل پروژه خوابیده است و فقط با بازی کردن با کلمات می خواستند که ما را متفرق کنند.

او با بیان اینکه نمی دانیم صدای خود را چگونه به گوش مسئولین برسانیم، گفت: مدام وعده و وعید دروغ می شنویم که تجمع نکنیم. ما بین دو راهی گیر کرده ایم. نه می توانیم امتیاز خود را بفروشیم، نه می توانیم انتظار بکشیم و نه می توانیم امیدوار باشیم. دست آخر هم از تغییر مدیرعامل شرکت آریا عمران پارس خبر دادند و به جای حل مساله صورت مساله را پاک کردند.

این متقاضی با بیان اینکه پروژه 800 واحدی مسکن ملی شهید سلیمانی به دو پیمانکار سپرده شده است، گفت: شرکت شهاب سازه 200 واحد و شرکت آریا عمران پارس 600 واحد را عهده دار شد و هر دو شرکت بعد از ثبت نام ما در سال 98، کار خود را از سال 99 آغاز کردند اما هم اکنون که به ایام دهه فجر نزدیک می شویم، پروژه 200 واحدی شهاب سازه با 95 درصد پیشرفت آماده تحویل است اما پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس فقط حدود 40 درصد پیشرفت کرده است.

چرا مشکل پیمانکار باید دامنگیر ما متقاضیان شود؟

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

این متقاضی با بیان اینکه طی 4 سال گذشته 6 قسط پرداخت کردیم، گفت: ما باید دو سال پیش صاحب خانه می شدیم. اکثر متقاضیان این پروژه ها مستاجر هستند و طی این دو سال با گرانی رهن و اجاره مواجه شدیم و این شرایط تاثیر منفی بر زندگی ما گذاشته است. مگر کارگر و کارمندی که بین 8 تا 15 میلیون تومان حقوق می گیرد، چقدر توان مالی دارد؟

او ادامه داد: ما از یک سو با شرایط سخت تورم و گرانی ها دست و پنجه نرم می کنیم و از سوی دیگر باید به طور منظم آورده های خود را واریز کنیم تا تهدید به حذف از پروژه نشویم اما از همه مهم تر این است که طبق شنیده ها باید آورده بیشتری بپردازیم. یعنی بیشتر از پروژه 200 واحدی شهاب سازه که امسال آماده تحویل است. این در حالی است که قصور از سازنده و پیمانکار است.

شرکت پیمانکار بدهکار بانکی است

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

این متقاضی افزود: دو پروژه کار خود را باهم آغاز کردند. سوال من این است که چرا یک پروژه که مطابق برنامه پیش رفته است شامل تورم نمی شود اما پروژه ای که به دلیل کم کاری پیمانکار عقب افتاده است، شامل تورم می شود و ما باید تاوان آن را بپردازیم؟ ما متقاضیان طبق پیامک های ارسالی مرتب آورده خود را واریز کردیم. چرا الان که همه چیز گران شده باید به پای ما نوشته شود؟ در این دو سالی که قرار بود خانه دار شویم که فشار گرانی رهن و اجاره و زندگی را تحمل کردیم و هم اقساط را پرداخت کردیم، چرا باید مشکل پیمانکار دامنگیر ما شود؟

او درخصوص آخرین اظهارات مسئولان با بیان اینکه سه شنبه گذشته مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تجمع کردیم، گفت: مسئولان این اداره با ما صحبت کردند و به ما قول دادند "تا جایی که بتوانیم از پیمانکار خسارت می گیریم و سعی می کنیم به شما خسارت کمتری وارد شود." یعنی به ما قول ندادند که خسارت نمی بینید. چرا ما باید خسارت کمتری ببینیم، وقتی تمام قصور از پیمانکار است و متقاضی به موقع آورده های خود را واریز کرده است و پروژه به دلیل بدهی های قبلی شرکت پیمانکار خوابیده است.

متاسفانه قول مسئولان محقق نشد

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

متقاضی دیگر پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس به خبرنگار رکنا گفت: از سال 98 ثبت نام کردیم و سال 99 به بانک معرفی شدیم و اولین آورده خود را واریز کردیم و طبق آن چیزی که در رسانه ملی اعلام کردند، قرار شد مسکن ملی را دو ساله تحویل بدهند اما متاسفانه محقق نشد. همان سالها زمینی را به مسکن ملی شهرک واوان، اسلامشهر اختصاص دادند و پروژه ساخت به دو پیمانکار شرکت آریا عمران پارس و شرکت شهاب سازه واگذار شد. شرکت آریا عمران پارس 6 ماه زودتر کار ساخت را شروع کرد اما اواسط کار پروژه متوقف شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا پروژه متوقف شد، گفت: این سوال را از مسئولان مسکن ملی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پرسیدیم و آنها گفتند که "یک سال پیش متوجه شدیم که حساب های مدیرعامل شرکت آریا عمران پارس مسدود است و به بانک بدهکار است. بنابراین قرار است مدیرعامل این شرکت تغییر کند و وام بانکی سه هفته دیگر به شرکت پرداخت می شود."

اما مساله این است که این شرایط برای ما غیرمعمول است. زیرا به طور مرتب از ما متقاضیان درخواست آورده کردند و ما به طور مرتب پرداخت کردیم. این در حالی است که پروژه حتی 40 درصد هم پیشرفت نداشته است. مگر قرار نبود ساخت این پروژه ها با مقداری از آورده متقاضیان و مقداری هم با وام بانکی ساخته شود؟

ما متقاضیان را فریب دادند

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

این متقاضی با بیان اینکه می خواهند پروژه 200 واحدی شهاب سازه را به طور نمادین در ایام دهه فجر تحویل متقاضیان دهند، گفت: برخی از آقایان به دست و پا افتاده اند و با سیمان کاری ظاهری نمای برخی ساختمان های جلوی چشم پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس، می خواهند به مردم و رسانه ها بگویند که واحدهای پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس هم در حال ساخت است اما واقعیت این است که پشت آن نماهای سیمانی هیچ خبری نیست و ساختمان های نیمه کاره قرار دارند.

او افزود: به تازگی با هماهنگی یکی از مسئولان برای بازدید پروژه رفتیم اما مسئول مربوطه بسیار فریبکارانه ما را به مکان پروژه 200 واحدی شرکت شهاب سازه برد و آنجا شروع به فیلمبرداری و عکس برداری کرد و برای دیگر مسئولان ارسال می کرد تا بگوید پروژه 600 واحدی شرکت آریا عمران پارس در حال تکمیل است. این در حالی است که ما متقاضیان شرکت آریا عمران پارس هستیم.

این متقاضی با بیان اینکه تا امروز 240 میلیون تومان پرداخت کردیم اما هنوز تکلیف ما مشخص نیست، گفت: ما بعد از حدود 4 سال از تاریخ ثبت نام و بیش از 3 سال از پرداخت آورده هنوز نمی دانیم بالاخره باید چقدر پرداخت کنیم. همان سالها اعلام کردند واحدها طی دو سال آماده می شود و کل آورده شما 120 میلیون تومان است و وام مصوب برای هر واحد مسکونی 300 میلیون تومان است و بانک مسکن متناسب با پیشرفت مرحله به مرحله پروژه، دریافت این تسهیلات را برای انبوه سازان این پروژه آزاد می کند.

او افزود: هر بار 40 میلیون تومان از ما درخواست کردند و یکدفعه پیامک آورده 80 میلیون تومانی را برای ما ارسال کردند. ما کارگران با این شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه که تورم سر به فلک کشیده و سرسام آور است، از کجا یکدفعه 80 میلیون تومان پول بیاوریم؟ حالا زمزمه این است که 80 میلیون تومان دیگر هم می خواهند از ما بگیرند.

برخی واحدها را به افراد خاص واگذار کردند

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

این متقاضی با بیان اینکه روز سه شنبه که برای تجمع مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران رفتیم، متوجه مساله مهمی شدیم، ادعا کرد: یکی از مسئولان همان روز به صورت غیررسمی به ما گفت که برخی واحدهای پروژه 600 واحدی شرکت آریا عمران پارس را به افرادی واگذار کردند که به طور کامل پول واحد را پرداخت کرده اند. سوال ما این است که چگونه نام این افراد را در لیست وارد کردند؟

او با بیان اینکه در پروژه های مسکن ملی یک کارتل ایجاد شده است، گفت: تعدادی از واحدها را به افراد خاص واگذار کردند و به آسانی یک شبه تعدادی را برای خرید مجاز کردند. این در حالی است که نیازمند واقعی که به قول خودشان ما هستیم و باید دو سال پیش خانه دار می شدیم، هنوز خانه دار نشده است. چرا اطلاعات حساب بانکی این افراد بررسی نمی شود تا مشخص شود این افراد چه کسانی هستند که توانستند یک شبه و یک روزه کل پول را واریز کنند و در لیست ثبت نام کنندگان به حساب آیند؟

قرار است به جای قناری، کلاغ را رنگ کنند و به مردم نشان دهند

این متقاضی با بیان اینکه در این مدت با فشار درخواست آورده های پی در پی می خواهند ما را مجبور به انصراف و حذف از پروژه ها کنند، گفت: آیا به یاد دارید که در طرح مسکن مهر فردی 4 هزار خانه خریده بود. هم اکنون تاریخ در حال تکرار است و نیازمند واقعی در گرفتاری گیر کرده است. ما همان سال 99 با 60 میلیون تومان می توانستیم صاحبخانه شویم و خانه ای چند سال ساخت بخریم اما الان بعد از 5 سال از زمان ثبت نام نه تنها دیگر حتی رویای خرید آن خانه را هم نداریم بلکه نمی دانیم خانه هایمان در طرح مسکن ملی کی تحویل می شود.

او در ادامه افزود: طبق شنیده ها آورده ما برای متراژ 55 متری باید 360 میلیون باشد و برای متراژهای 96 متری باید پول بیشتری بدهیم و به این ترتیب پروژه ها را به طوری طراحی کردند که پول بیشتری بگیرند. این سازنده ها، دلال هستند که از منافع ما سواستفاده می کنند. این در حالی است که قرار بود برای قشر ضعیف خانه بسازند.

این متقاضی در آخر گفت: مگر قرار نبود برای قشر ضعیف خانه بسازند! قرار بود خانه هایی بسازند که قابلیت زندگی و شان یک خانواده 4 نفره را داشته باشد نه اینکه برای ما کیسه بدوزند و مرتب درخواست پول کنند. حالا می خواهند در ایام دهه فجر واحدهای پروژه 200 واحدی شرکت شهاب سازه را به نام واحدهای پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس تحویل دهند و به طور نمادین ظاهر ساختمان ها را سیمان می کنند. این در حالی است که این ساختمان ها هنوز آب، برق و گاز هم ندارند. در واقع قرار است واحدهای ما را مثل کلاغ رنگ کنند و به جای قناری به مردم و رسانه ها نشان دهند و در ظاهر عموم اینطور باشد که واقعا کار پیش رفته است اما بهتر است داخل ساختمان هایی که در این روزها نما می زنند را هم نشان دهند.

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

پرونده های طرح نهضت ملی مسکن دیگر نقاط کشور که رکنا از آنها گزارش تهیه کرده است را در لینک های زیر بخوانید:

*اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسفبار

*عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر

*پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی

*پروژه مسکن ملی پردیس گرانتر از واحدهای آماده تمام می شود / پول صاف کردن تپه ها را هم مردم باید بپردازند!

*زندگی متقاضیان مسکن ملی در حال فروپاشی است / به داد متقاضیان مسکن ملی شهرستان دماوند برسید!

*ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان / پیمانکاران با زندگی مردم بازی می کنند

*طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال فقط یک زمین و دیگر هیچ! / شهرداری کازرون بیشترین همکاری را داشته است


مشکلات پیمانکار پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر دامنگیر 600 مستاجر شد+ عکس و فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم