وزیر ارشاد: بودجه سازمان سینمایی را قبول نداریم


وزیر ارشاد: بودجه سازمان سینمایی را قبول نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به فعالیت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌ها توجه ویژه به شهرستان‌ها است و برای طرح‌های مرتبط با فرهنگ و هنر ۹هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

وزیر ارشاد: بودجه سازمان سینمایی را قبول نداریم

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست خبری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اسماعیلی در بخشی از صحبت هایش درباره رونق هنر در بخش‌های مختلف نیز تصریح کرد: با مشارکت مردم به دوره رونق وارد شدیم. امروز فرهنگ و هنر و رسانه دوره رونق را سپری می‌کند البته این به‌معنی نادیده گرفتن مشکلات نیست و از آنجا که برنامه‌های مهمی پیشِ‌رو داریم، در برنامه‌های حمایتی حول معیشت و رفاه اهالی هنر گام‌های بزرگی برداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین بخش‌های عملکردی وزارت ارشاد تلاش برای بهبود بودجه و زیرساخت‌ها بوده است، شعار اصلی ما مردمی‌سازی فرهنگ و هنر بود. نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر تخصیص دادیم که بخشی از آن محقق شده است و بخشی هم محقق خواهد شد و براساس برنامه‌هایی که تدوین شده است در این دوره نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داریم.

۳۳ فیلم در جشنواره داوری می‌شود

در ادامه وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی مرتبط با چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال بیش از صد فیلم در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کردند که بررسی‌ها انجام و نتیجه اعلام شده است. ارزیابی داوران نشانگر رشد کیفی و وجود گونه‌های مختلف در جشنواره است. با توجه به کیفیت فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه در نهایت با توجه به داوری انجام‌شده و بررسی‌های اولیه ۳۳ فیلم به بخش داوری راه پیدا کرده است.

بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی کم است

وزیر فرهنگ در توضیح تناسب بودجه سازمان سینمایی گفت: ما بودجه سازمان سینمایی را که ۴۰۰ میلیارد تومان است، قابل قبول نمی‌دانیم و باید قبول کنیم رونق در تولید فیلم‌ها به‌دلیل مشارکت بخش خصوصی است، اما امیدواریم سال آینده بودجه سازمان سینمایی افزایش منطقی را تجربه کند.

نظر وزیر درباره مخاطبان کنسرت

وزیر فرهنگ در پاسخ به سؤالی مرتبط با بودجه جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: برای جشنواره موسیقی فجر در سال‌های گذشته افزایش بودجه داشته‌ایم و اگر نیاز باشد برای ارتقاء کیفیت و جایگاه این جشنواره حتماً کمک می‌کنیم. گزارشی همراه با مستنداتی داشتیم که در نوروز ۱۴۰۱ شمسی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر برای شرکت در اجرا‌های صحنه‌ای در کشور‌های همسایه از ایران خارج شدند به‌صورتی که بررسی‌های انجام‌شده بیانگر این نکته بود که از اوایل اسفند ۱۴۰۱ تا نیمه ماه مبارک رمضان که اواخر فروردین ۱۴۰۲ بود تعداد بازدید اجرا‌های ما (داخلی ایران) نزدیک به یک میلیون نفر بود.

هنرمندان خارج نشین و فعالیتشان در ایران

وی همچنین درباره بازگشت هنرمندان خارج‌نشین به ایران نیز گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران در موضوع ایرانیان خارج از کشور فضای مساعدی برای بازگشت تمام کسانی داریم که دلشان برای ایران و ایرانی می‌تپد، این حق را دارند و ایران خانه آنهاست و این حقی نیست که ما بتوانیم آن را سلب کنیم، بنابراین کسی بیاید درباره اینکه مجوز بگیرد آن هم مطابق قانون تصمیم گرفته می‌شود، اما باید رسماً اعلام کنم که دولت آقای رئیسی رویه‌اش این بوده و یکی از برنامه‌هایش بازگشت ایرانیان خارج از کشور است. هیچ هنرمندی نبوده که درخواست بدهد و بدون دلیل ممانعتی ایجاد شود، به‌عنوان مثال هنرمندی بود که ۴۰ سال اجازه اجرا نداشت و خارج از کشور هم زندگی می‌کرد، اما ما اجازه اجرا دادیم، حتی صحبت‌هایی برای تشکر از دولت آماده انتشار کرده بود که من اجازه انتشار آن را ندادم، چون دنبال تبلیغات نیستیم، پس باید بگویم ما به‌عنوان مسئول خادم همه ایرانیان هستیم چه داخل و چه خارج از کشور. / همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی