برگزاری سومین جلسه کارگاه تحول دیجیتال در صنعت


برگزاری سومین جلسه کارگاه تحول دیجیتال در صنعت

دنیای‌اقتصاد: جلسه سوم کارگاه تحول دیجیتال در صنعت که توسط گروه کسب‌وکارهای نوین آن برگزار می‌شود، با همکاری و مشارکت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در محل این اتاق و با حضور فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال و علاقه‌مندان برگزار شد.

برگزاری سومین جلسه کارگاه تحول دیجیتال در صنعت

به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، جلسه سوم کارگاه تحول دیجیتال در صنعت توسط گروه کسب‌وکارهای نوین آن و با مشارکت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه، سعید روحانی، عضو هیات علمی و دانشیار گروه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، پیرامون هوش مصنوعی در صنعت با سرفصل‌‌‌هایی همچون تحولات داده‌‌‌محور کسب‌وکارها در صنعت، روندهای فناوری در سال ۲۰۲۳، مبانی، کاربردها و معماری هوش مصنوعی در صنعت مباحثی را ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران به بیان ماهیت شکل‌‌‌گیری مرکز نوآوری و اهمیت توجه به اکوسیستم نوآوری و تحول دیجیتال توسط اتاق بازرگانی تهران پرداخت و ضمن بیان خدماتی که این نهاد به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد، گفت: در اتاق بازرگانی تلاش بر این است که همگام با فناوری پیش برویم.

سحر بنکدارپور تاکید کرد که بررسی مقوله تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنایع از منظر حکمرانی موضوع مهمی است که نباید از آن غافل ماند و برای تحقق آن لازم است کسب‌وکارهای بخش خصوصی با عضویت در اتاق‌‌‌های بازرگانی کمک کنند که صدای بخش خصوصی هرچه رساتر به سیاستگذاران و حکمرانان برسد.

پروانه فخیم قاسم‌‌‌زاده، کارشناس ارشد تحول دیجیتال، از دیگر مدرسان این کارگاه بود که پیرامون زیرساخت فناوری برای تحول دیجیتال در صنعت و تاثیر فناوری‌‌‌ها بر تحول دیجیتال در صنایع اشاره کرد و به تشریح مواردی از قبیل رایانش ابری، داده‌‌‌های بزرگ و هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و میکروسیس‌‌‌ها پرداخت.

در ادامه این جلسه، نفیسه آزاد، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری، با برگزاری یک کارگاه عملیاتی به بیان تاثیرات محیطی تحول دیجیتال برای شرکت‌کنندگان پرداخت و به مفاهیمی همچون صنعت چهارم و تاثیرات آن بر جامعه، بازار کار، انسان‌‌‌ها و مسائل و ساختارهای اقتصادی، زیست‌محیطی و حقوقی اشاره کرد.

براساس این گزارش، کارگاه تحول دیجیتال در صنعت در ۴۰ساعت با میزبانی مراکز بزرگ صنعتی و بازیگران پیشرو اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور در حال برگزاری است که جلسه سوم آن به میزبانی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید