مبارزه اکوادور با باند‌های تبهکار + تصاویر


مبارزه اکوادور با باند‌های تبهکار + تصاویر

به دنبال خشونت‌های بی‌سابقه در اکوادور در روز‌های اخیر، رئیس جمهور این کشور ضمن اعلام وضعیت اضطراری، ۲۲ باند تهبکار را به عنوان سازمان‌های تروریستی معرفی کرد. در پی ناآرامی‌های اخبر در اکوادور، نیرو‌های ارتش در خیابان‌ها پایتخت این کشور مستقر شدند.

مبارزه اکوادور با باند‌های تبهکار + تصاویر

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال خشونت‌های بی‌سابقه در اکوادور در روز‌های اخیر، رئیس جمهور این کشور ضمن اعلام وضعیت اضطراری، ۲۲ باند تهبکار را به عنوان سازمان‌های تروریستی معرفی کرد.

دانیل نوبوآ رئیس جمهور اکوادور تصریح کرد: ما در جنگ هستیم و نمی‌توانیم در برابر این گروه‌های تروریستی تسلیم شویم. رئیس جمهور اکوادور تخمین زد که باند‌های تبهکار با حدود ۲۰ هزار نفر عضو در این کشور فعال هستند.

رویترز می‌گوید به دنبال استقرار نیرو‌های ارتش٬ خیابان‌های پایتخت کیتو و شهر بندری گوایاکیل ساکت‌تر از حد معمول شده است. بسیاری از مشاغل و مدارس تعطیل شدند.

افراد مسلح سه‌شنبه گذشته با مواد منفجره به یک شبکه تلویزیونی در این کشور حمله کردند و برنامه پخش زنده آن را مختل کردند.

به گفته شاهدان در شهر ساحلی گوایاکیل، پلیس اکوادور سه‌شنبه گذشته کارکنان تلویزیون «تی‌سی» را نجات داد و ۱۳ مردی را که در جریان یک پخش زنده با اسلحه، نارنجک و دینامیت به استودیو یورش برده بودند، دستگیر کرد.

در ناآرامی‌های داخلی در اکوادور که این هفته تشدید شده است، پلیس از کشته شدن ۱۰ تن در جریان حملات باند‌های مسلح خبر داد.

گزارش‌ها حاکی است در هشت استان، ۲۳ حادثه خشونت‌بار رخ داده و از جمله خودرو‌های بمب‌گذاری شده منفجر شده‌اند.

خشونت‌ها پس از آن تشدید شد که خوزه آدولفو ماسیاس، ملقب به «فیتو» که رهبر باند بزرگ تبهکاری موسوم به «چونروس» است، دوشنبه این هفته از زندانی در گوایاکیل گریخت. او از ۱۳ سال قبل در حال گذراندن حبس ۳۴ ساله خود بود.

دانیل نوبوآ، رئیس‌جمهور جدید اکوادور، برای مقابله با آن‌چه که «درگیری‌های مسلحانه داخلی» خوانده، برای دو ماه آینده وضعیت اضطراری برقرار کرده است. / فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج