واکنش طالبان به ادعای دخالت در کمک‌های بشر دوستانه


واکنش طالبان به ادعای دخالت در کمک‌های بشر دوستانه

معاون وزارت اقتصاد طالبان ادعای آمریکا مبنی بر ایجاد نهاد‌های جعلی توسط کابل برای استفاده از کمک‌ها را رد کرد.

واکنش طالبان به ادعای دخالت در کمک‌های بشر دوستانه

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان با رد گفته‌های «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایجاد موسسه‌های جعلی و استفاده از کمک‌های بشردوستانه در افغانستان، گفت هیچ نهاد جعلی ساخته نشده و بر روند توزیع کمک‌ها نیز به‌طور شفاف نظارت می‌شود.

مک‌کال اخیراً با اظهار اینکه طالبان بیش از هر زمان دیگر از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی سود می‌برد، مدعی شد طالبان برای دریافت پول‌های کمکی دست به ایجاد نهاد‌های جعلی زده و افراد خود را در اداره‌های سازمان مستقر کرده است.

نظری دراین‌باره گفت طالبان از فعالیت شفاف نهاد‌های امدادی حمایت می‌کند، اما هیچ نوع مداخله‌ای در روند توزیع کمک‌های موسسات بین‌المللی نداشته و موسسات جعلی ایجاد نکرده است.

وی افزود: ما هر نوع گزارش را در این ارتباط شدیداً رد می‌کنیم؛ ما با ایجاد تسهیلات تلاش می‌کنیم تعاملی مثبت با تمام نهاد‌های امدادی داشته باشیم.

پیش از این نیز «مایکل شفر» معاون اداری بخش آسیایی اداره توسعه‌ای بین‌المللی آمریکا در نشست با مک‌کال حضور تأکید کرده بود از کمک‌ها در افغانستان به‌طور جدی نظارت می‌شود.

شفر اظهار داشت: ما شریک‌های اجراکننده را با بالاترین معیار‌ها در نظر گرفته‌ایم تا اطمینان یابیم پول‌ها به‌طور عاقلانه، مؤثر و با نظرداشت اهداف به کار گرفته می‌شوند. ما با تمام نهاد‌های نظارتی از جمله کنگره، بازرس عمومی و بازرس ویژه برای افغانستان همکاری می‌کنیم تا از تقلب، هدر رفتن و سو استفاده پول‌ها جلوگیری کنیم. / باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»