مخالفت سازمان ملل با اعدام یک زندانی در آمریکا با استنشاق گاز نیتروژن


مخالفت سازمان ملل با اعدام یک زندانی در آمریکا با استنشاق گاز نیتروژن

سازمان ملل متحد مخالفت خود را با اعدام یک زندانی در آلابامای آمریکا با استنشاق گاز نیتروژن برای نخستین بار، اعلام کرد.

مخالفت سازمان ملل با اعدام یک زندانی در آمریکا با استنشاق گاز نیتروژن

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل مخالفت این نهاد با طرح اعدام یک زندانی در ایالت آلاباما با استنشاق گاز نیتروژن خالص را اعلام کرد.

براساس این گزارش، این برای نخستین بار در تاریخ آمریکاست که قرار است یک زندانی در ایالت آلاباما در تاریخ ۲۵ ژانویه با گاز نیتروژن اعدام شود.

وی اظهار کرد: ما در برابر هر نوع اعدام می‌ایستیم.

کنت اسمیت به جرم قتل یک زن در سال ۱۹۸۸ گناهکار شناخته شده است. وی به همراه فرد دیگری، مبلغ هزار دلار برای به قتل رساندن این زن دریافت کرده است. همدست وی در سال ۲۰۱۰ اعدام شد. پیشتر نیز برای اعدام اسمیت با تزریق یک ماده کشنده اقداماتی انجام شده بود، اما وی از این تزریق نجات یافت.

وکلای اسمیت اظهار کردند این روش اعدام بسیار ظالمانه و وحشیانه است. مقامات ایالتی از مجرمان خود برای آزمایش روش‌های جدید اعدام استفاده می‌کنند.

با وجود آنکه اعدام با گاز نیتروژن در ۳ ایالت آمریکا قانونی است، اما تاکنون هیچ مجرمی در آمریکا با این روش اعدام نشده است. مقامات آلاباما در سال ۲۰۱۸ این روش را تنها به دلیل کمبود دارو‌های مورد استفاده در تزریقات کشنده برای اعدام مجرمان، تایید کردند.

در این فرآینده که از لحاظ مالی نیز مقرون به صرفه به شمار می‌رود و از یک ماسک و یک مخزن نیتروژن استفاده می‌شود، زندانی پس از استنشاق گاز طی چند ثانیه بیهوش می‌شود درحالی که به‌صورت تدریجی دچار خفگی می‌شود.

چند سال پیش نیز ایالت اوکلاهاما درپی مشکلات ناشی از اجرای حکم اعدام از طریق تزریق گاز سمی، استفاده از گاز نیتروژن برای اجرای حکم اعدام را قانونی ساخت. / تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا