تولید دستگاه لیزر پلاسما برای تشخیص آلیاژها در صنعت فولاد


تولید دستگاه لیزر پلاسما برای تشخیص آلیاژها در صنعت فولاد

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه لیزرپلاسما برای آنالیز مواد شده‌اند که زمان و هزینه‌های اکتشاف و استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی و فلزی را به شدت کاهش می‌دهد.به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و...

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه لیزرپلاسما برای آنالیز مواد شده‌اند که زمان و هزینه‌های اکتشاف و استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی و فلزی را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ابوذر حیدرزاده، مدیرعامل مجموعه پرتو طیف آسیا در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: ما دستگاه آنالایزر لیزر پلاسما تولید میکنیم که کاربرد آن در صنایع فولاد، متالورژی، آلومینیوم و صنایع فلزی و معدنی برای تشخیص آلیاژها و مواد معدنی است.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد این شرکت دستگاه آنالایزر مواد است که توانسته نیاز بسیار ویژهای از صنعت و معدن را حل کند، تصریح کرد: این محصول زمان اکتشاف و استخراج در معادن و همچنین هزینههای اکتشاف و فرآوری مواد معدنی و فلزی را به شدت کاهش میدهد و ارزش افزوده بسیار خوبی را برای صنعت به جای میگذارد.

حیدرزاده، آنالیز عناصر مختلف اعم از آهن، مس، سرب، روی، منگنز، طلا، نقره و …، شناسایی و آنالیز سریع کیفی و کمی در کمتر از پنج ثانیه، امکان آنالیز مواد معدنی با سرعت و دقت بالا در محل معدن، انبار مواد، دپوهای معدنی و …، عدم نیاز به آماده سازی نمونه و ارسال به آزمایشگاه، دقت بالای شناسایی با توجه به پلاسمای بسیار دما بالا و امکان سفارشی سازی برای یک یا چند عنصر خاص را از ویژگی های دستگاه آنالایزر مواد لیزرپلاسما عنوان کرد.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت خاطرنشان کرد: «ر حال حاضر به طور مستقیم با هفت نفر همکاری داریم که سه نفر از آنها بیمه شده هستند، به طور غیرمستقیم نیز با احتساب پیمانکارانی که با ما کار انجام میدهند، ۲۰ نفر فعال تحت اشتغال داریم.

حیدرزاده در پایان در توضیح جامعه هدف محصولات شرکت تصریح کرد: جامعه هدف محصولات ما شامل صنایع فولاد و فولادسازیها، صنایع فلزات رنگی و ساخت آنها، صنایع اکتشاف معادن، استخراج منابع معدنی و فرآوری معادن معدنی هستند.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود