علاقمندان به قضاوت بخوانند


علاقمندان به قضاوت بخوانند

مدیرکل گزینش قوه قضائیه از جزئیات آزمون برخط (آنلاین) تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضائیه از اوایل بهمن ماه 1402 خبر داد.

علاقمندان به قضاوت بخوانند

به گزارش راهبرد معاصر، علی نظری، مدیرکل گزینش قوه قضائیه از جزئیات آزمون برخط (آنلاین) تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضائیه از اوایل بهمن ماه بصورت استان به استان خبر داد و گفت: از این پس جذب داوطلبان تصدی منصب قضا از طریق سامانه جامع جذب و گزینش انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مواد امتحانی آزمون تستی تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضائیه شامل سوالات بخش حقوقی، کیفری و هوش و استعداد شغلی می باشد. نوع آزمون بصورت استاندارد می باشد و داوطلبان در زمان بندی مناسب فرصت درج پاسخ خواهند داشت. در این آزمون نمره منفی لحاظ نمی‌شود.

نظری در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه امکان تجدیدی و حق اعتراض در این مرحله به هیچ عنوان وجود ندارد. داوطلبان بعد از شرکت در آزمون مذکور، متعاقباً به مدت یک هفته فرصت دارند در آزمون تستی سنجش شخصیت شرکت کنند و در ادامه به مصاحبه علمی و روانشناسی دعوت خواهند شد.

مدیرکل گزینش قوه قضائیه درخصوص کیفیت نحوه برگزاری آزمون تستی و فرایند آن عنوان کرد: پیش از برگزاری آزمون از طریق فایل آموزشی متعاقباً نحوه ورود به سامانه، شرکت در آزمون برخط و پاسخگویی به سوالات تستی به سمع و نظر داوطلبان شرکت کننده خواهد رسید.

نظری گفت: زمان و مکان دقیق برگزاری آزمون بصورت استان به استان متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل گزینش قوه قضائیه درخصوص روند برگزاری آزمون آنلاین عنوان کرد: برگزاری آزمون از طریق سامانه آزمون آنلاین با هدف شفاف سازی، امکان داده پردازی با سرعت بالا، توان توسعه شاخص ها و کاهش شدید زمان فرایند اعلام نتایج صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: نظر به میزان حجم بالای متقاضیان شرکت کننده، بکارگیری آزمون آنلاین می تواند در صحت و دقت عملکرد قوه قضائیه تاثیرات چشم گیری بگذارد و سرعت و دقت در اعلام نتایج را نیز افزایش دهد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت