تداوم بارش‌های زمستانه در نقاط مختلف کشور


تداوم بارش‌های زمستانه در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور و خروج سامانه بارشی طی روز یکشنبه (۲۴ دی‌ماه) از شرق ایران خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۳ دی) بارش باران و برف همراه با وزش باد شدید در غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و رگبار باران در گیلان و غرب مازندران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش برف و باران در گیلان و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل، نیمه‌شرقی آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه شدت می‌گیرد و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه(۲۴ دی) علاوه بر این مناطق در شمال خوزستان و بخش‌هایی از شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد و از بعد از ظهر به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: دوشنبه (۲۵ دی) در شمال غرب دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده انتظار می‌رود. سه‌شنبه(۲۶ دی) در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه(۲۷ دی) در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(۲۴ دی) ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و در ‌روز دوشنبه (۲۵ دی) نیمه‌ابری، در صبح بارش پراکنده و در اواخر وقت وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای۲۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

تداوم بارش‌های زمستانه در نقاط مختلف کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!