حمله اسیدی به مادر و دختر / در دادگاه مرد اسیدپاش چه گذشت؟


حمله اسیدی به مادر و دختر / در دادگاه مرد اسیدپاش چه گذشت؟

مرد خشن که در جریان حمله اسیدی به همسر سابقش، وی و دختر ۴ ساله‌اش را سوزانده بود پای میز محاکمه ایستاد و ابراز پشیمانی کرد.

حمله اسیدی به مادر و دختر / در دادگاه مرد اسیدپاش چه گذشت؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ ظهر یکی از روز‌های اسفندماه سال ۱۴۰۱ یک مادر و دختر که مورد حمله اسیدی قرار گرفته و از ناحیه سر و صورت سوخته بودند به بیمارستانی در شرق تهران منتقل شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد زن ۳۳ ساله به نام نادیا که دختر یکی از پزشکان سرشناس تهران است، همراه دختر ۴ ساله‌اش سلینا و در راه بازگشت از مهد کودک در خیابان رسالت مورد حمله اسید پاشی قرار گرفته اند.

مادر و دختر تحت درمان قرار گرفتن و نادیا همسر سابقش به نام میثم ۳۵ ساله را عامل اسید پاشی معرفی کرد.

با اظهارات زن جوان ماموران به ردیابی مرد خشن پرداختند و وی را بازداشت کردند. میثم به حمله اسیدی به همسر و فرزندش اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

مرد اسیدپاش در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در دادگاه مرد اسیدپاش چه گذشت؟

در ابتدای جلسه زن جوان که آثار سوختگی روی صورتش نمایان است روبه روی قضات ایستاد و برای همسر سابقش اشد مجازات خواست.

وی گفت: من و میثم ۱۲ سال با هم زندگی کردیم. اما او به دام اعتیاد افتاده و بیکار شده بود. رفتارهای او باعث شد تصمیم به جدایی بگیرم. من هفت ماه قبل از این ماجرا از همسرم جدا شدم و همراه دخترم سلینا به خانه پدرم رفته بودیم. من به میثم گفته بودم دیگر حاضر به بازگشت به زندگی مشترک نیستم. اما او دست بردار نبود و مدام با من تماس می‌گرفت و یا در فضای مجازی برایم پیغام می‌فرستاد.

وی ادامه داد: آخرین بار در فضای مجازی و همه پیام رسان‌ها، شماره تلفنش را مسدود کردم تا نتواند برایم پیام بفرستد. همین موضوع باعث عصبانیت او شده بود که سراغم آمد.

زن جوان در تشریح جزییات اسیدپاشی گفت: آن روز دخترم را از مهد کودک برداشتم تا به سمت خانه پدرم برویم. اما یکباره میثم راهمان را بست. او ظرف حاوی اسید را روی صورتم پاشید و دنیا برایم سیاه شد. نصف صورتم سوخته و چندین مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفته ام. چشم راستم به شدت آسیب دیده و فقط ۳۰ درصد بینایی دارد. عمل جراحی پلکم موفقیت آمیز نبوده و باز نیاز به جراحی زیبایی دارم. دختر ۴ ساله‌ام سلینا نیز از ناحیه صورت دچار سوختگی شده و ترس و وحشت هنوز همراه اوست. من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و برای میثم از طرف خودم و دخترم اشد مجازات می‌خواهم.

این زن گفت: من شرایط سختی را پشت سر گذاشتم. من مهریه و نفقه ام را بخشیدم تا توانستم از میثم جدا شوم. حتی نخواستم نفقه فرزندمان را بپردازد. اما هزینه‌های جراحی زیبایی بالاست و به همین خاطر دیه می‌خواهم. اگر نیاز به جراحی‌های مجدد نداشتم درخواست دیه نمی‌کردم.

زن جوان درباره شرایطش بعد از اسیدپاشی گفت: من بیست و هفتم اسفندماه با شرایط بسیار سختی از بیمارستان مرخص شد و در تعطیلات نوروز روز‌های سخت و سیاهی را پشت سر گذاشتم. پلک بالا و پایین چشم راستم کاملا از بین رفته بود و چشمم از حدقه بیرون زده بود. هیچ جراح متخصصی نبود تا پلکم را جراحی کند. نمی‌توانستم چشمم را ببندم و حتی برای لحظه‌ای بخوابم. من شب و روز‌های سختی را گذراندم و به همین خاطر حاضر بهگذشت نیستم.

وقتی متهم روبه روی قضات ایستاد اتهامش را پذیرفت و ابراز پشیمانی کرد.

وی گفت: من عاشق همسرم بودم و به خاطر علاقه زیادی که به او داشتم نمی‌خواستم او را از دست بدهم. به همین خاطر به رویش اسید پاشیدم و حالا پشیمان هستم و طلب بخشش دارم.

وی درباره اتهام اسید پاشی روی دخترش گفت: باور کنید نمی‌خواستم اسید را روی دخترم بپاشم. وقتی اسید را به سمت نادیا ریختم دخترمان به سمت مادرش دوید و ناخواسته مقداری از اسید روی صورت او پاشیده شد. می‌دانم اشتباه کرده‌ام.

قاضی درباره ادعای متهم از زن جوان سوال پرسد و نادیا نیز گفت: قبول دارم همسرم نمی‌خواست روی دخترمان اسید بپاشد و اسید ناخواسته روی دختر مان پاشیده شد. هدف میثم سوازندن صورت من بود.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند. / رکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج