بارش برف نیم متری در لرستان


بارش برف نیم متری در لرستان

بارش برف در نیمه شمالی و غربی کشور باعث کندی عبور و مرور و بسته شدن برخی جاده‌های روستایی شد. این در حالی است که  بارش  اولین برف زمستانی موجب خوشحالی مردم و به‌ویژه کشاورزان شده.

به گزارش مشرق، نیروهای امدادی و راهداری با آغاز بارش برف آماده‌باش هستند تا مسیرها و گردنه‌های برف‌گیر را بازگشایی و به تردد آسان خودروها کمک کنند. گردنه ژالانه در سروآباد کردستان به دلیل بارش ۵۰ سانتی‌متری برف مسدود و با تلاش راهداران بازگشایی شد.

در لرستان نیز راه ارتباطی ۱۶۴ روستا در استان مسدود شد و تلاش برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد. از این تعداد ۱۰۰ روستا در شهرستان دلفان، ۳۰ روستا شهرستان سلسله، ۳۰ روستا در شهرستان بروجرد و ۴ روستا نیز به دلیل رانش زمین در شهرستان معمولان مسدود شدند که راهداران در حال بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

مهدی پازوکی، مدیربحران لرستان اعلام کرده است که در مناطق برف‌گیر، گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور استان باتوجه ‌به مه‌گرفتگی شدید و لغزنده بودن جاده‌ها تردد به‌کندی در جریان است. شهرستان دلفان در استان لرستان یکی از مناطق سردسیر کشور به شمار می‌رود که هر سال با بارش برف راه ارتباطی اکثر روستاهای آن مسدود می‌شود. ارتفاع بارش برف در این شهرستان به ۴۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات به یک متر رسیده و ۳۱ خودرو در محورهای مواصلاتی برف گیر شهرستان دلفان از جمله گردنه «گاماسیاب» و «گشور» گرفتار برف شدند و برای تردد در این مسیر خودروها حتما باید زنجیر چرخ داشته‌باشند. ادامه‌دار بودن روند بارش برف باعث می‌شود راه‌های روستایی به‌صورت مرتب بازگشایی و دوباره مسدود شوند.

در کرمانشاه نیز بارش برف باعث شده تا محور مریوان به پاوه زیر برف برود و بعد از بازگشایی آن تردد در جاده‌های کرمانشاه در جریان است. با این صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بارش باران و برف تا دوشنبه ( ۲۵ دی) در استان ادامه و احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد.

۲۰ راه روستایی استان البرز هم با بارش برف زمستانی در شهرستان طالقان و جاده کرج – چالوس بسته شد. علی زندی فر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خبر داده که تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی استان البرز مانعی ندارد و فقط جاده جدید هشتگرد – طالقان بسته است. به گفته او دسترسی پیست دیزین برای استفاده گردشگران نیز فراهم شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!